BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Selektywność udziału marki na rynku
Selectivity of Brand Participation on the Market
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 680, s. 5-12, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Marketing selektywny, Marka produktu
Marketing research, Selective marketing, Product brand
Uwagi
summ.
Abstrakt
Udział marki na rynku, uwarunkowany wieloma czynnikami i elementami ma charakter selektywny. Zadaniem opracowania jest wykazanie tych uwarunkowań i zależności oraz uzupełnienie miernika udziału o dodatkowe stopy względne.

This article focuses on attempts to improve research methods of brand participation on the market based on relative participation rates using a polarized preference system. This system takes into account the selective classification of consumers who prefer defined sets of products. The author, in evaluating the widely used index of brand participation on the market, takes into account three rates of relative participation - namely, preference, loyalty and intensity - introduces an additional measure based on purchases of brands other than the examined brand. As a result, the intensity rate was replaced with two additional rates: goodwill and distinctiveness. In this manner, the author obtained a complete picture of the impacts selective consumers have on brand participation on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  2. Herniter J. D., An Entropy Model of Brand Purchase Behavior, “Journal of Marketing Research” 1973, November.
  3. Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, pod red. M. Strzyżewskiej-Kamińskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  4. Mynarski S., Polaryzacja preferencji wyboru marek na rynku [w:] Marketing u progu XXI wieku, Księga jubileuszowa dla uczczenia 70. urodzin Profesora Jerzego Altkorna, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001.
  5. Mynarski S., Selektywność wyboru marek na rynku , Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 543, Kraków 2000.
  6. Parfitt J. H., Collins B. J. K., The Use of Consumer Panels for Brand Share Prediction, “Journal of Marketing Research” 1968, vol. 5, May.
  7. Rószkiewicz M., Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
  8. Urban G.L., Hauser J.R., Design and Marketing of New Products, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1980.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu