- Autor
- Zgoda Leopold (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
- Tytuł
- Modne słowo "biznes"
The Fashionable Word "Business" - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2001, nr 576, s. 81-85
- Słowa kluczowe
- Etyka biznesu, Psychologia biznesu, Korupcja
Business ethics, Business psychology, Corruption - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor rozważa znaczenie słowa biznes w różnych kategoriach. Nawiązuje do etyki biznesu omawiając zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i wykorzystywaniem tego pojęcia.
The author contends that when people use the word "business" in Poland today, it brings to mind scandals, double dealing, and international corruption. Meanwhile, it is high time that social consent existed for honest business. Whenever we talk about business we have in mind a social activity for which one assumes responsibility. Therefore, the author argues, internal freedom and moral responsibility, not arbitrariness and evasion, lie at the root of entrepreneurship and business in their properly understood sense. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
- Bibliografia
- Camus A., Eseje, PIW, Warszawa 1971.
- König R., Potęga i urok mody, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1979.
- Neuhaus R.J., Biznes i ewangelia. Wyzwanie dla chrześcijanina-kapitalisty, "W drodze", Poznań 1993.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0208-7944
- Język
- pol