BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Beliczyński Jan (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Koncepcja zarządzania relacjami z klientami
The Concept of Customer Relations Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 700, s. 117-131, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Klient, Strategia obsługi klienta, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Customer, Customer service strategy, Customer Relationship Management (CRM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy omówiono istotę koncepcji zarządzania relacjami z klientami, podstawowe założenia i elementy CDR (Customer Relationship Management) oraz cele zarządzania relacjami z klientami. W zakończeniu scharakteryzowano główne aplikacje (narzędzia informatyczne w postaci oprogramowania komputerowego) systemu zarządzania relacjami z klientami.

CRM is understood in various ways - from a computer program, to an Information system and a way of managing key clients, through to a business philosophy. Managing relations with customers is a composite of actions relating to the creation and maintenance of lasting customer relations, supported by information technology tools in order to build a loyal group of regular customers. In this article, the author presents the essence of customer relations management, the basic assumptions and components of the CRM philosophy, the objectives of customer relations management, strategies of customer relations management, and the implementation phases of basic CRM strategies. Particular attention is given to basic applications (information tools in the form of computer programmes) of the customer relations management system. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., [2002], CRM - zarządzanie relacjami z klientami. Poradnik praktyczny cz.10, "Internet", nr 11.
  2. Cegielski M. [2002], CRM - nowe podejścia do klienta, www.infoflow.pl/artykuly/marketing/m_crm_nowe_podejscie_do_klienta.html.
  3. Frączek K. [2003], Strategie „szyte" na miarę, „Manager", nr 1.
  4. Frydecki A. |2001], MySAPCRM [w:] Customer Relationship Management - projekt biznesowy z narzędziem informatycznym w tle, Computerworld Custom Publ., styczeń.
  5. Gamdzyk P. [2001], Oswajanie przewrotnego CRM-u, Computerworld Raport, październik.
  6. Mazur A., Jaworska K., Mazur D. [2002], CRM - zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo Madar, Zabrze.
  7. Mierzejewski M. [2001], Hurtownia danych w praktyce, „Modern Marketing", nr 1.
  8. Parzydło M. [2000], CRM, czyli sprzedaż totalna, „Manager", nr 1.
  9. Sokołowski T.S. [2001], Oprogramowania CRM dla działów handlu i marketingu, „Manager", nr 5.
  10. Stachowicz J., Stachowicz-Stanusch A. [2002], Zarządzanie poprzez wartości a proces wdrażania zarządzania relacjami z klientami (CRM), www.crmexpert.pl/pages/artykuly.htm.
  11. Stanusch M. [2003], Techniki CRM - przygotowanie firmy do wdrożenia [w:] CRM -zastosowanie, możliwości, technologie, Materiały z konferencji, Centrum Promocji Informacji, Warszawa.
  12. Stanusch M., Stachowicz-Stanusch A. [2003], Wprowadzenie do koncepcji CRM, „Brief", nr 43.
  13. Urbanek A. [2001], Ilustrowany leksykon teleinformatyka, Wydawnictwo IDG Poland SA, Warszawa.
  14. Węcel K. [2001], Istota i główne cele CRM, „Praca dla Informatyków", www.cneb.pl/ cneb2/istota_crm.php, czerwiec.
  15. Węgorkiewicz W. [2002|, Customer Relationship Management. Raport cz. II, „Marketing w Praktyce", nr 12.
  16. Wurm S. [2002], Korporacyjna Architektura Informacyjna -podstawa CRM, www. infoflow.pl/artykuly/marketing/m_infovide_podstawy_crm.htm
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu