BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kwieciński Mirosław (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Informacyjny paradygmat działalności przedsiębiorstwa
An Information Paradigm for Enterprise Operations
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 570, s. 29-39, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Informacja w przedsiębiorstwie, Zarządzanie informacją, Informacja dla potrzeb zarządzania, Jakość informacji
Information in enterprise, Information management, Information for management needs, Information quality
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono potrzebę myślenia globalnego i długofalowego, oraz wymóg wysokiej jakości informacji, jako podstawy zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Podkreślono również konieczność całkowitego zaangażowania pracowników oraz celowość permanentnej restrukturyzacji przedsiębiorstwa.

In this article, the author offers a new approach outlining a paradigm for the activities of the modern enterprise. Changes in the functioning and organization of enterprises, due to the powerful influence and importance of information, indicate that a change has taken place in the paradigm (paradigms) of enterprise operations, especially with regard to the stress placed on the existence of an information paradigm for such operations. The development of information technology has resulted in the need for a global, long-term approach to enterprise management. This, in turn, has given rise to a need for high quality information, the attributes of which are specified in this article. Reflections in this area are also leading to attempts to specify the value of useful information in the management process. The final part of the article refers to other important manifestations of the paradigm in question, in the form of total employee involvement and the need for permanent enterprise restructuring. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M. (1998), Strategia i struktura przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji opartej na wiedzy [w:] Restrukturyzacja a poprawa efektywności gospodarowania w przedsiębiorstwie, opr. i red. naukowa R. Borowiecki, Kraków.
  2. Elementy zarządzania informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie (1997), pod red. Z. Martyniaka, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  3. Jagoda H., Wybrane problemy restrukturyzacji naprawczej przedsiębiorstw (1994), Prace Naukowe AE, nr 668, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  4. Janikowska E. (1999), Lider przyszłości - wyniki badań Instytutu Zmiany Strategicznej Andersen Consulting [w:] Raport o zarządzaniu, IV edycja - Przedsiębiorstwa i menedżerowie wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa.
  5. Kostera M., Kownacki S.T. (1995), Kierowanie zachowaniami organizacyjnymi [w:] Zarządzanie. Teoria i praktyka, pod red. A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Martinet B., Marti Y.- M. (1995), L'intelligence economique, Les Editions d'Organisation, Paris.
  7. Mendel T. (1993), Badanie wiarygodności partnera gospodarczego, "Przegląd Organizacji", nr 7.
  8. Rogge H.J. (1981), Marktforschung: Elemente und Methoden betrieblicher Informationsgewinnung, München-Wien.
  9. Sudoł S. (1996), Zmiana paradygmatów w działalności przedsiębiorstwa w procesie transformacji ustrojowej (próba uogólnienia) [w:] Restrukturyzacja w procesie przekształceń i rozwoju przedsiębiorstw, opr. i red. naukowa R. Borowiecki, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu