BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkowska Regina (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Postawy Polaków wobec reklamy w okresie transformacji gospodarki
Attitudes of Towards Advertising in the Economic System Transformation Period
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 579, s. 37-48, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Efektywność reklamy, Zachowania konsumenta, Psychologia postrzegania
Advertising, Advertising efficiency, Consumer behaviour, Psychology of perception
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł opracowany na podstawie badań przeprowadzonych przez CBOS zawiera rozważania nad percepcją reklamy z punktu widzenia psychologii. Porównano w nim postawy Polaków wobec reklamy na początku lat 90-tych w stosunku do postaw w drugiej połowie tego okresu, kiedy reklama stała się obecna na co dzień w życiu społecznym dzięki mass mediom.

Advertising is the object of interest of not only the people dealing with it professionally, but also of psychologists, sociologists, and marketing departments of various companies. That is why it is interesting to compare the attitudes towards advertising existing in early 1990s, when we were slowly getting used to the presence of advertisements on TV, radio, or in newspapers, with the attitudes of the years 1996 and 1997, when advertisements became the phenomenon treated as an element of social life. Special attention is drawn to psychological aspects of advetisement perception and the occurrence of new forms of television advertising, the so-called infommercials. The paper is based on the results of surveys carried out, among others, by Gfk Polonia, CBOS, Pentor, and on the materials of the National and International Infommercial and Advertisement Festival, which starting from 1991 is held every year in Cracow. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A., Batra R., Myers J.G., Advertising Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1992.
  2. Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, J. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kąciak, S. Mynarski, A. Sagan, Fogra, Kraków 1992.
  3. Bajka Z., Krajowa, ale z udziałem zagranicznych komponentów, "Zeszyty Prasoznawcze" 1993, nr 3-4.
  4. Bogucka T., Reklama - siła perswazji, "Gazeta Wyborcza" 1992, nr 27.
  5. Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1994.
  6. Heyder H., Musioł K.G., Peters K., Nastawienie do reklamy, "Businessman Magazine" 1992, nr 9.
  7. Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie? Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  8. Kwarciak B., Polacy i reklama, "Businessman Magazine" 1992, nr 12.
  9. Lubimy reklamy w TV, "Gazeta Wyborcza", 21 VII 1992.
  10. Maison D., Za co lubimy reklamy, "Marketing i Rynek" 1996, nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu