BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Berbeka Jadwiga (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Produkt jako czynnik kształtowania zachowania konsumentów
Product as a Factor Shaping Consumers' Behaviour
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 579, s. 59-70, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Sprzedaż produktu, Marka produktu, Promocja produktu, Promocyjna funkcja opakowania, Zachowania konsumenta, Badania ankietowe
Product sales, Product brand, Product promotion, Promotional function of packaging, Consumer behaviour, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Tematem opracowania jest kwestia postrzegania produktów i oceny produktów przez konsumentów, oraz wpływ pewnych elementów tych produktów na decyzje rynkowe. W artykule przeprowadzono analizę tych problemów na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 1997 r w województwach: krakowskim, katowickim, bielskim, legnickim, wałbrzyskim i wrocławskim.

The paper deals with the effects of a product and its individual components on consumers' behaviour in Poland. The analysis is based on the results of questionnaire surveys carried out in 1997. The results show that the important criterion when making market decision is the brand of a product. Its power depends, however, on the market segment. Another important factor is the appearance of a product, although its effectiveness in various target markets is also different. Other elements of a product exert lesser influence on consumers' behaviour. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1994.
  2. Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  3. Hawkins D.I., Best R.J., Coney K.A., Consumer Behavior. Implications for Marketing Strategy, Irwin, Boston 1989.
  4. Henry W., Motivation Research, Crosby Lockwood, London 1958.
  5. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  6. Monroe K.B., Pricing, Making Profitable Decision, McGraw Hill, New York 1979.
  7. Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, PWN, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu