BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudnicki Leszek (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Miejsce sprzedaży jako czynnik kształtujący zachowania konsumentów
The Selling Place as a Factor of Shaping Consumers' Behaviour
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 579, s. 49-57, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Analiza sprzedaży, Psychologia sprzedaży, Psychologia konsumenta, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie
Sales analysis, Sales psychology, Consumer psychology, Consumer behaviour, Consumer decision
Uwagi
summ.
Abstrakt
Miejsca w jakich różne produkty są sprzedawane, mają duże znaczenia dla osiągania efektów marketingowych. Od sposobu oferowania artykułów potencjalnym konsumentom zależy wielkość sprzedaży. W opracowaniu opisano wpływ tych czynników na zachowania konsumenckie.

One of the factors shaping consumers' behaviour is the selling place. In the paper forms of retail trade, types of consumers preferring definite selling places and the process of choosing a shop are presented. Much attention is given to the factors shaping consumers' choice of a selling place. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldelson W., Sessions R.F., Basic Research on Consumer Behavior: Report on a Study of Shopping Behavior and Methods for its Investigations [in:] Quantitative Techniques in Marketing Analysis, R.D. Irwin, Homewood 1962.
  2. Berry L.L., The Components of Department Store Image: A Theoretical and Empirical Analysis, "Journal of Retailing" 1969, nr 45.
  3. Doliński D., Psychologia reklamy, Agencja Reklamowa Aida, Wrocław 1998.
  4. Duliniec E., Postępowanie nabywców towarów konsumpcyjnych w krajach o gospodarce rynkowej. Analiza marketingowa, Seria: Monografie i opracowania, SGPiS, Warszawa 1986, nr 204.
  5. Engel J.F., Blackwell R.D., Kollat D.T., Consumer Behavior, The Dryden Press, Hinsdale 1978.
  6. Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menadżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  7. Kunkel J.H., Berry L.L., A Behavioral Conception of Retail Image, "Journal of Marketing" 1968, October.
  8. Martineau P., Motivation in Advertising, McGraw Hill, New York 1957.
  9. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  10. Monroe K.B., Guiltnam J.P., A Path Analytic Exploration of Patronage Influences, "Journal of Consumer Research" 1975, vol. 2.
  11. Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE w Krakowie, Kraków 1996.
  12. Stephenson R., Identifying Determinants of Retail Patronage, "Journal of Marketing" 1969, July.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu