BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ziębicki Bernard (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Internet jako narzędzie wspomagające stosowanie benchmarkingu
The Internet as a Tool Assisting the Application of Benchmarking
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 593, s. 99-108, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Benchmarking, Zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, Informacja dla potrzeb zarządzania, Technologia informacyjna
Internet, Benchmarking, Enterprise information resources, Information for management needs, Information Technology (IT)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor omawia różne możliwości wykorzystania Internetu w benchmarkingu, opisuje źródła informacji sieci benchmarkingowych, oraz źródła informacji i organizacji przyznających nagrody jakości. Zastanawia się także nad użytecznością i potencjalnymi korzyściami poczty elektronicznej, systemu komunikacyjnego IRC (Internet Relay Chat) oraz grup dyskusyjnych.

In this article, the author looks at the possibility of using the Internet to obtain information on model solutions during the application of benchmarking. The author discusses the different uses of the Internet in benchmarking, and describes the information resources of benchmarking networks and the information resources of organizations granting quality awards. The author describes the principles and methods of benchmarking consulting through the Internet. He also discusses the use and potential benefits of electronic mail, IRC (Internet Relay Chat) systems, and participation in discussion groups as benchmarking application tools. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Benchmarking - nowa metoda doskonalenia organizacji [1996], J. Czekaj, D. Dziedzic, T. Kafel, Z. Martyniak, "Organizacja i Kierowanie", nr 1.
  2. George S., Weimerskirch A. [1994], Total Quality Management, Strategies and Techniques Proven at Today's Most Successfull Companies, J. Wiley & Sons, New York.
  3. Karlof B., Ostblom S. [1995], Benchmarking - równaj do najlepszych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  4. Martyniak Z. [1996], Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa.
  5. Morgan J. [1996], GEBN. Global Benchmarking Hits Its Stride, "Purchasing", January.
  6. Pieske R. [1994], "Benchmarking": das Lernen von anderen und seine Begrenzungen, "IO Management Zeitschrift", nr 6.
  7. Strategor [1995], Zarządzanie firmą, strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  8. Szapiro T., Ciemniak R. [1999], Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa.
  9. The Malcolm Baldrige National Quality Award: 1991 Aplication Guidelines [1991], National Instytute of Standards and Technology, Geithersburg.
  10. Tweet A.G., Gavin-Marciano K. [1998], The Guide to Benchmarking in Healthcare. Practical Lessons from the Field, Quality Resources, New York.
  11. Wójcik K. [1995], Benchmarking - najlepsze przedsiębiorstwa punktem orientacyjnym dla pozostałych, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 3.
  12. Zymonik J. [1998], Kryteria samooceny przedsiębiorstw w konkursach nagród jakości, "Problemy Jakości", nr 4.
  13. http://www.nameplate.com/malcolm_wl.html
  14. http://deming.eng.clemson.edu/pub/den/deming_prizel.htm
  15. http://www.quality.nist.gov
  16. http://www.efqm.org/award.htm
  17. http://www.well.com/tools.html
  18. http://gebn.bus.msu.edu
  19. http://www.well.com/user/benchmar/tbnhome.html
  20. http://best-in-class.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu