BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walas-Trębacz Jolanta (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Elementy strategii produktu w zarządzaniu firmą
The Elements of Product Strategy in Managing a Firm
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 574, s. 159-180, bibliogr. 51 poz.
Słowa kluczowe
Strategia produktu, Strategia rynkowa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Marka produktu, Analiza piśmiennictwa ekonomicznego
Product strategy, Market strategy, Enterprise management, Product brand, Economic literature analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem zainteresowania autorki jest produkt dla którego przedsiębiorstwa tworzą strategię. Autorka wyjaśnia istotę zadań wykonywanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa w celu określenia właściwych parametrów strategii produktu oraz określeniu działań w celu skutecznego zarządzania produktem.

The object of interest in this article is above all the product for which enterprises formulate a strategy in connection with the firm`s general strategy in connection with the firm's general strategy. The aim of this study is to discuss: the concept of product strategy, with is interpreted differently by various authors, a characterisation of features constituting the structure of product strategy. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. [1999], Strategie marki w marketingu międzynarodowym. Pomocnicze materiały dydaktyczne, AE w Krakowie, Kraków.
  2. Amber T. [1999], Marketing od A do Z, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  3. Assael H. [1985], Marketing Management. Strategy and Action, Kent Publ. Co., Boston.
  4. Barańska-Fischer M. [1996], Wybrane zagadnienia marketingu, ZN Politechniki Łódzkiej. Łódź, nr 740.
  5. Beard C. [1993], Easingwood C., Market Launch Strategies for Technology Intensive Products and Processes, Blackwell Business, Oxford.
  6. Bloos J. [1992], Marketing praktyczny, Wyd. Buyar Marketing, Warszawa.
  7. Castenow D. [1996], Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa.
  8. Daszkiewicz A., Dobiegala-Korona B. [1998], Opakowanie. Instrument marketingu, CIM. Warszawa.
  9. Dayan A. [1985], Marketing, Paris.
  10. Marketing Concepts and Strategy [1994], S. Dibb, L. Simkin, W.M. Pride, O.C. Ferrell, Houghton Mifflin, New York.
  11. Dietl J. [1985], Marketing, PWE, Warszawa.
  12. Doyle D. [1996], Kontrola kosztów, Signum, Kraków.
  13. Durlik I. [1996], Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych. cz. II, Placet, Gdańsk.
  14. Garbarski L. [1995], Procedury plasowania, "Rynek i Marketing", nr 2.
  15. Garbarski L. [1996], Plasowanie - marketingowy czynnik sukcesu, "Rynek i Marketing", nr I.
  16. Garbarski L. [1996], Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa.
  17. Garlicki J. [1997], Pozycjonowanie produktu, "Marketing w praktyce", nr 4.
  18. Gronroos Ch. [1984], A Service Quality Model and Its Marketing Implications, "European Journal of Marketing", nr 4.
  19. Gultinan J.P., Paul G.W. [1982], Marketing Management; Strategies and Programs. McGraw-Hill, New York.
  20. Hansotia B.J., Shaikh M.A, Sheth J.N. [1985], The Strategic Determinancy Approach to Brand Management, "Business Marketing", nr 70.
  21. Harrigan K.R. [1980], The Effect of Exit Barters upon Strategic Flexibility, "Strategic Management Journal", nr 1.
  22. Kapferer J.N. [1992], Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, Kogan Page, London.
  23. Keegan W.J. [1989], Mulitnational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
  24. Kotler P. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner & ska, Warszawa.
  25. Kotler P. [1988], Marketing Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Yersey.
  26. Kotler P. [1980], Principles of Marketing, Prentice-Hall, New Jersey.
  27. Kreikebaum H. [1996], Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
  28. Leksykon przedsiębiorcy [1996], pod red. A. Szplita, Politechnika Świętokrzyska, Kielce.
  29. Levitt T. [1969], The Marketing Mode, Mc Graw-Hill, New York.
  30. Marketing [1998], K. Przybylowski, S.W. Hartley, R.A. Kerin, W. Rudelius, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  31. Mruk H., Rutkowski I.P. [1994], Strategia produktu, PWE, Warszawa.
  32. Niestrój R. [1997], Struktura marketingu -mix [w.*] Wybrane zagadnienia marketingu, AE w Krakowie, Kraków.
  33. Obłój K. [1994], Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  34. Obłój K., Trybuchowski M. [1995], Zarządzanie strategiczne [w:] Zarządzanie. Teoria i praktyka, pod red. A.K. Koźmińskiego, W. Piotrowskiego, PWN, Warszawa.
  35. Penc-Pietrzak I. [1998], Strategie biznesu i marketingu, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków.
  36. Podstawy marketingu [1999], pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków.
  37. Podstawy marketingu [1999], pod red. H. Mruka, AE w Poznaniu, Poznań.
  38. Porter M.E. [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  39. Pride W.M., Ferrell O.C. [1987], Marketing Basic Concepts and Decisions, Houghton Mifflin, Boston.
  40. Prymon M. [1994Marketingowe zarządzanie firmą, Wyd. Educator, Częstochowa.
  41. Prymon M. [1996], Umiejętność lokowania produktu na rynku, "Marketing w praktyce", nr 5.
  42. Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna [1994], pod red. T. Gołębiowskiego, PWN, Warszawa.
  43. Rymarczyk J. [ 1996], Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  44. Siuta B. [1996], Strategia zarządzania produktem, Wyd. TNOiK, Bydgoszcz.
  45. Skuteczne strategie [1997], W. Bień, B. Dobiegał a-Korona, M. Duczkowska-Piasecka, S. Kasiewicz, Z. Pierścionek, CIM, Warszawa.
  46. Sztucki T. [1994], Marketing. Sposób myślenia. System działania. Teoria i praktyka marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  47. Thomas M.J. [1998], Podręcznik marketingu, PWN.
  48. Urbanowska-Sojkin E. [1998], Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE w Poznaniu, Poznań.
  49. Yip G.S. [1996], Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa.
  50. Zarządzanie strategiczne [1998], pod red. R. Krupskiego, Wrocław.
  51. Żurawik B., Żurawik W. [1996], Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu