BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wybór docelowych rynków eksportowych producentów artykułów rolno-spożywczych
The Choice of Target Export Markets by Producers of Agricultural
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 586, s. 5-23, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Rynek docelowy, Segmentacja rynku, Analiza rynku, Rynek żywności, Marketing międzynarodowy
Target market, Market segmentation, Market analysis, Food market, International marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wybór rynków docelowych ma ogromne znaczenie zarówno w skali wewnętrznej danego kraju, jak i w przedsięwzięciach międzynarodowych. W opracowaniu przedstawiono analizę segmentacyjną rynków eksportowych, omówiono wymiar przestrzenny segmentów rynkowych, a także zastosowano analizę kowariancji (narzędzia selektywnego wyboru rynków docelowych).

This paper focuses on the strategies adopted by agricultural producers for choosing target export markets in European countries. The aim is to identify the most effective market areas from the point of view of the benefits obtained from trading with countries belonging to various integration groups. The target markets were selected by means of covariance analysis, in which the co-ordinates of individual objects in segmentation space were used as covariates. The results of the analysis are very interesting and confirm the need to activate exports of agricultural food products to European Union countries. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Mynarski S. [1999], Segmentacja selektywna rynków docelowych krajów europejskich [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, Centrum Badań i Ekspertyz AE w Katowicach, Katowice.
  2. Mynarski S. [1999], Struktury segmentacyjne powiązań importowo-eksportowych na rynkach europejskich [w:] Euromarketing. Koncepcje - strategie - metody, pod red. J.W. Wiktora, AE Kraków.
  3. Sieńko E. [1999], Rynek produktów ekologicznych w krajach Unii Europejskiej - wyzwanie i szansa dla polskiego rolnictwa [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, Centrum Badań i Ekspertyz, AE w Katowicach, Katowice.
  4. Śliwińska K. [1999], Polskie rolnictwo w drodze do Unii Europejskiej. Realia i aspiracje [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, Centrum Badań i Ekspertyz, AE w Katowicach, Katowice.
  5. Wiktor J.W. [1999], Jednolity Rynek Wewnętrzny Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania [w:] Euromarketing, koncepcje, strategie, metody, pod red. J.W. Wiktora, AE w Krakowie, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu