BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stobiecka Jadwiga (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Ilościowe modele integracji danych na przykładzie wybranych produktów rynkowych
Quantitative Data Integration Models Exemplified in Selected Products
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 605, s. 57-71, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Badania konsumenckie, Ocena wyrobów, Konsumencka ocena produktu, Metody oceny produktu
Consumer research, Evaluation of products, Consumer Product Rating, Product assessment methods
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy uwagę poświęcono ilościowym modelom integracji danych, pozwalającym na prawdopodobne przewidywanie absolutnej wielkości reakcji konsumenta. Autorka omówiła podstawy formułowania ocen o obiektach, oraz przedstawiła prezentację badanej próby i materiału empirycznego. W zakończeniu przedstawiła wyniki badań analizy regresji dla poszczególnych grup respondentów i produktów.

This paper concentrates on quantitative models of data integration. Its aim is to demonstrate the influence of a subject`s knowledge on the linear relationships between global and partial assessments of objects. The examples used are of electronic products (hi-fi systems), banking services, fruit juices and teabags. To this end, three groups of respondents from the sample were identified in each case.(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Alba J.N., Hutchinson J.W., Dimensions of Consumerexpertise, "Journal of Consumer Research" 1987 nr 13.
  2. Anderson N.H., Licableness Ratings of555 Personality Traid-words, "Journal of Personality and Social Psychology" 1968, nr 9.
  3. Broniarczyk S.M, Alba J.N., The Role of Consumers' Intuitions in Inference Making, "Journal of Consumer Research" 1994, nr 21.
  4. Byrne D., Ervin C.R., Attraction Toward a Negro Stranger as a Functional Predjudice, Attitude Similarity, and the Stranget's Revaluation of the Subject, "Human Relations" 1969, nr 22.
  5. Demirski H., Jakość usług świadczonych przez Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu w opinii jego klientów, praca dyplomowa napisana w Katedrze Analizy Rynku i Badań Marketingowych pod kier. J. Stobieckiej, AE w Krakowie, Kraków 2000.
  6. Dick A.,.Chakravarti D., Biechal G., Memory-based Inferences During Consumer Choice, "Journal of Consumer Research" 1990, nr 17.
  7. Fishbein M., Landy E., Hatch G., Some Determinants of an Indywidual's Esteem for His Least Pre Co-worker, "Human Relations" 1969.
  8. Foxall G.R, Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, cyt. za: W.L. Wilkie, PR. Dickson, Shopping for Appliances: Consumers Strategies and Patterns of Information Search [w:] Perspectives in Consumer Behavior, pod red. H.H. Kassarjiana, T.S. Robertsona, Prentice Hall, New York 1991.
  9. Jacoby J., Chestnut R.W., Silberman W., Consumer Use and Comprehension of Nutrition Information. "Journal of Consumer Research" 1977, nr 4.
  10. Kowal J., Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, PWN, Warszawa-Wrocław 1998.
  11. Kupczyk M., Badanie preferencji marek na przykładzie wież hi-fi, praca dyplomowa napisana w Katedrze Analizy Rynku i Badań Marketingowych pod kier. J. Stobieckiej, AE w Krakowie, Kraków 2000.
  12. Rook D.W., The Buying Impulse, "Journal of Consumer Research" 1987, nr 14.
  13. Thomas G.P., The Influence of Processing Conversational Information on Inference, Argument Elaboration and Memory, "Journal of Consumer Research" 1992, nr 19.
  14. Wojciszke B., Procesy oceniania ludzi, Wydawnictwo Nakom, Poznań 1991.
  15. Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  16. Zajonc R.B., Feeling and Thinking: Preferences Need no Inferences, "American Psychologist" 1980, nr 39.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu