BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Płonka Maria (Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa)
Tytuł
Kierunki rozwoju dystrybucji usług bankowych u progu XXI wieku
The Directions of Development of Banking Service Distribution on the Threshold of the 21st century
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 615, s. 27-43, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Sektor bankowy, Usługi bankowe, Dystrybucja produktu, Rynek usług bankowych
Banking sector, Banking services, Product distribution, Banking services market
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy autorka podjęła próbę ukazania kierunków rozwoju dystrybucji usług bankowych, analizowanych dla różnych uwarunkowań, w jakich znalazły się banki na początku XXI wieku. Autorka skupiła się na bankach detalicznych, ponieważ w ich przypadku wzmożenie dystrybucji jest głównym czynnikiem sukcesu, prowadzącym do zwiększenia konkurencyjności.

The aim of the paper is to show the directions of development banking service distribution, taking into consideration various conditions with Polish banks are faced on the threshold of the 21st century. The cheif base of drawing the conclusions was the division of banking products into simple, mass products, characterized by high substitution of technology for human labour, and complex, specialized, individualized products, where substitution of a machine for human labour is impossible. The development of the products of the first type will be effectuated by the intensification of their distribution, using machines and modern data communication technologies (telephone, cash dispenser, computer, Internet), while in the case of the products of the second type, the most important factors determining their successful marketing are: the quality (professionalism) of the staff as well as diversification and high specialization of services. Considering the currently available statistical and analytical data on the present state and development trend of banking service distribution, models for various conditions, with which Polish banks are faced, have been created. On that basis conclusions as regards the directions of development of banking service distribution on the threshold of the 21 century have been drawn. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Dolniak P., Magdonaldyzacja obsługi, "Bank" - dodatek "Prawo i Gospodarka" 1999, nr 3.
  2. Harasim J., Nowe w usługach bankowych, "Marketing w Praktyce" 1997, nr 2 i "Bank i Kredyt" 1997, nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu