BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Paweł (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Ochrona konsumenta w warunkach asymetrii informacji
Consumer Protection in Conditions of Information Asymmetry
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 594, s. 91-100
Słowa kluczowe
Prawa konsumenta, Ochrona konsumenta, Odpowiedzialność za wady produktów
Consumer law, Consumer protection, Product liability
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono aspekt prawny ochrony konsumenta w warunkach asymetrii informacji. Zwrócono uwagę na fakt, że głównymi instrumentami zapewnienia ochrony klientom powinny być przepisy prawne oraz wskaźniki ekonomiczne zawierające możliwość zwrotu zakupu, ochronę konsumenta oraz wykonanie gwarancji.

The general instruments for ensuring consumer protection can be divided into legal and economic measures. Economic measures include returnable purchases, customer care and guarantees. The effective use of economic solutions limits reverse selection and moral risk. Legal measures include making the producer responsible for his/her products and introducing binding standards. For consumer protection to be effective, a series of solutions from both categories must be applied. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Alkerlof G., The Market for Lemons: Quality Uncertainty and the Market Mechanism, "The Quarterly Journal of Economics" 1970, nr 84, s. 488-500.
  2. Darby M., Kami E., Free Competition and the Optimal Amount of Fraud, "Journal of Law and Economics" 1973, nr 16, s. 67-88.
  3. Kamiński R., Łuczak M., Gwałt na konsumencie, "Wprost" z 12 listopada 2000.
  4. Merodi G., Reklama i komercjalizacja produktów: ochrona interesów ekonomicznych konsumentów, uzgodnienia między producentami i konsumentami [w:] Ochrona konsumenta w Unii Europejskiej, Instytut Europejski w Łodzi, Łódź 1998.
  5. Milgrom P., Roberts J., Prices and Advertising Signals of Product, "Journal of Political Economy" 1986, nr 94, s. 796-821.
  6. Nelson P., Information and Consumer Behaviour, "Journal of Political Economy" 1970,nr 78, s. 311-329.
  7. Spence M., Consumer Misperceptions, Product Failure, and Producer Liability, "Review of Economic Studies" 1977, nr 44, s. 561-572.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu