BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Peszko Adam (Wydział Ekonomii)
Tytuł
Konkurencyjność przedsiębiorstw polskich średniej wielkości w perspektywie integracji europejskiej
The Competitiveness of Medium-sized Polish Firms from the Perspective of EU Integration
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 609, s. 107-122, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Badania i rozwój (B+R), Badania ankietowe
Enterprise management, Enterprise competitiveness, Research & Development (R+D), Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
W opracowaniu podjęto próbę oceny konkurencyjności polskich firm średniej wielkości w kontekście wejścia do UE. Artykuł opracowano na podstawie badań przeprowadzonych wśród członków rad nadzorczych i zarządów spółek wchodzących w skład NFI.

The paper attempts to evaluate the competitiveness of medium-sized Polish firms in the context of future European integration. The this end, the author employs the results of opinion poll research conducted among the members of supervisory and executive boards of partner companies participating in the general privatisation programme of 1997, 1998 and 1999. The responses are evaluated in terms of the competitive environment predicted after Poland`s accession to the EU. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Haus B., Oddziaływanie firm zarządzających na spółki parterowe w narodowych funduszach inwestycyjnych, referat na konferencję nt. Raport o zarządzaniu w 1996 r., Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1997.
  2. Kuźnicki L., Zasadnicze problemy rozwoju nauki w Polsce w najbliższych kitach, "Nauka" 1997, nr 1.
  3. Pełka B., Przemysł polski w perspektywie strategicznej, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 1998.
  4. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych, PWN, Warszawa 1992.
  5. Wiszniewski W., Szanse i zagrożenia nauki i techniki polskiej w dobie transformacji, "Zagadnienia Naukoznawstwa" 1996, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu