BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubała Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Proces budowania lojalności instytucjonalnych nabywców
Building Loyalty with Institutional Customers
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 602, s. 37-44, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Dystrybucja produktu, Kanały dystrybucji, Marketing partnerski, Budowanie lojalności klienta
Product distribution, Distribution channels, Partnership marketing, Cultivation customer loyalty
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono istotę i wagę lojalności instytucjonalnych nabywców (hurtowników i detalistów). Przeanalizowano etapy budowania lojalności nabywców. Zwrócono uwagę, że czynnikami sprzyjającymi temu są m.in.: perspektywa wyłączności sprzedaży, wspólne cele i dzielenie się informacjami, zakładanie długotrwałej współpracy i prowadzenie wspólnych badań.

This article looks at the nature and significance of loyalty in contacts between institutional customers and suppliers. It also discusses building loyalty with institutional customers. The article distinguishes the following stages in this process: setting up a client database, segmentation, researching customer requirements and preferences, mobilising the resources and taking the action required to build long-term relations, and evaluating resource effectiveness for building customer loyalty. The author describes each of these stages in detail. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk M., CRM - czyli wiem, czego chcę, "Modern Marketing 2000, nr 6.
  2. Bagachi P.K., Virum H., European Logistics Alliances: A Management Model, "International Journal of Logistics Management" 1996, nr 1.
  3. Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją. Praktyka logistyki biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1966.
  4. Ciesielski M., Strategie logistyczne przedsiębiorstw, AE w Poznaniu, Poznań 1998.
  5. Dobski P., Baza danych, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 1.
  6. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  7. Iwicka E., ECR - efektywna strategia obsługi klienta, "Marketing Serwis" 1997, nr 1.
  8. Knox S., Loyality - Based Segmentation and the Customer Development Process, "European Management Journal" 1998, December.
  9. Lisowski J., Określić satysfakcję klienta, "Marketing w Praktyce" 1999, nr 5.
  10. Marketing, K. Przybyłowski, S.W. Hartey, R.A. Kerin, W. Rudelius, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  11. Marketingowe testowanie produktów, pod red. S. Sudoła, J. Szymczaka, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000.
  12. Rosenbloom B., Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press, Orlando 1995.
  13. Zachara M., CRM i nowowczesny marketing, "Modern Marketing" 2000, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu