BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jonas Agata (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Strategie konkurencji stosowane przez banki w Polsce
The Competitive Strategies of Polish Banks
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 602, s. 95-103, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Banki, Usługi bankowe, Strategia konkurencji, Przewaga konkurencyjna, Konkurencja cenowa
Banks, Banking services, Competition strategy, Competitive advantage, Price competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Ze względu na dużą konkurencyjność w sektorze bankowym, instytucje tego sektora aby przetrwać i wzrastać muszą podjąć skoordynowane działania i zastosować odpowiednie strategie. W artykule omówiono trzy rodzaje strategii prowadzących do zdobycia przewagi rynkowej: najniższych kosztów, różnicowania i koncentracji.

The Polish banking sector is now intensely competitive. To survive, grow and compete a bank must take coordinated action and apply well thought out strategies. This article aims to decide which of the three basic competition strategies most nearly represent the operational mode of Polish banks. Analysis of the material gathered suggests that only some of the banks are consciously pursuing competition strategies. In the majority of banks, elements both of lowest cost and cost differentiation strategies are evident. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Broda K., Determinanty przewagi konkurencyjnej w sektorze usług bankowych, Zeszyty Naukowe AE w Katowicach, Katowice 1998, nr 145.
  2. Canals J., Strategie konkurencji w europejskiej bankowości, PWN, Warszawa 1997.
  3. Encyklopedia banków. Bank Austria Creditanstalt, "Bank" 1998, nr 6.
  4. Encyklopedia banków. Bank Ochrony Środowiska, "Bank" 1998, nr 12.
  5. Encyklopedia banków. Pekao SA, "Bank" 1999, nr 4 i 12.
  6. Harasim J., Cena jako element strategii marketingowej, "Bank" 1997, nr 11.
  7. Leksykon marketingu, pod red. J. Altkorna i T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  8. Majcherek M., Bankowe strategie konkurencji. Bankowe ABC, "Bank i Kredyt" 1999, nr 12.
  9. Orłowska B., Sprzedawanie pieniędzy, "Businessman Magazine" 1996, nr 1.
  10. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  11. www.bh.com.pl/pl/thebank/policy
  12. www.pekao.com.pl/html/akcje/strategia.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu