BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karoń Tomasz (Wydział Zarządzania), Szumilak Jan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Zróżnicowanie cen detalicznych w kanałach dystrybucji towarów FMCG na przykładzie krakowskiej sieci handlowej
Retail Price Differentiation for FMCG Products in Distribution Channels - the Cracow Retail Chain as Example
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 624, s. 9-24, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Handel detaliczny, Ceny detaliczne, Zarządzanie cenami, Polityka cenowa
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Retail trade, Retail prices, Administered prices, Pricing policy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono rezultaty badań nad różnicowaniem cen wybranych dóbr oferowanych konsumentom przez różne spółki handlowe. Badania przeprowadzono w październiku 2002 r. na rynku zbytu detalicznego w Krakowie. Porównywano i analizowano cenę jednostkową produktów wybranych z sektora FMCG.

The paper presents the results of a research on price differentiation of selected standard consumer goods offered final consumers by various trade companies. The research was carried out in October of 2001 amongst retail outlets in Cracow. The subject of comparison and analysis is the unit prices of ten products chosen from the so called FMCG group. The research has proven that the level of price differentiation of the selected consumer goods within the selected channels of distribution was remarkable and statistically significant. The research results confirm the very active role played by hypermarket using the pricing instrument to determine and influence their target markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Wojdacki K., Tendencje rozwojowe handlu detalicznego w Polsce [w:] Warunki funkcjonowania i rozwoju handlu w Polsce, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  2. Cenne strategie, "Handel" 1999, nr 12.
  3. Cyert R.M., March L.G., Behavioral Theory of the Firm, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1963.
  4. Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  5. Handel w 2000 roku, "Handel" 2001, nr 3.
  6. Simon H., Zarządzanie cenami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  7. Sobczyk M., Statystyka. Podstawy teoretyczne, przykłady, zadania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2000.
  8. Szumilak J., Polityka cen przedsiębiorstw handlowych i jej uwarunkowania, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu