BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fatuła Dariusz (Wydział Finansów i Prawa)
Tytuł
Zachowania na rynku finansowym w świetle teorii perspektyw
Behavior on the Financial Market in Light of Prospect Theory
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2007, nr 739, s. 123-133, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Rynki finansowe, Analiza rynku, Zachowania rynkowe, Teoria perspektywy
Financial markets, Market analysis, Market behaviour, Prospect theory
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano założenia i wioski teorii perspektyw w odniesieniu do interpretacji zachowań klientów na rynku finansowym. Szczególną uwagę poświęcono wyborowi zdarzeń z określonym prawdopodobieństwem. Rozważono znaczenie wagi decyzji w stosunku do prawdopodobieństwa zdarzenia.

This article discusses the assumptions and conclusions of prospect theory in regard to interpreting the behavior of financial market customers. Particular emphasis is placed on the choice of events with a given probability. The author discusses the significance of decision weight in relation to the probability of events. Next, he presents the results of research conducted on a group of 300 students in regard to choosing events with a given probability. A division into large and small prize values and losses was used in the research. The results were compared with the conclusions of utility theory and prospect theory.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E., Carlsmith J.M., Experimentation in Social Psychology [w:] Handbook of Social Psychology, red. G. Lindzey, E. Aronson, t. 2, Reading, Addison-Wesley, MA 1968.
  2. Camerer C.F., Prospect Theory in the Wild, Evidence from the Field [w:] Choices, Values, and Frames, red. D. Kahneman, A. Tversky, Russell Sage Foundation, Cambridge University Press, New York 2000.
  3. Choices, Values, and Frames, red. D. Kahneman, A. Tversky, Russell Sage Foundation, Cambridge University Press, New York 2000.
  4. Kahneman D., Tversky Α., Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk, „Econometrica” 1979.
  5. Sweringa R.J., Weick K.E., An Assessment of Laboratory Experimentation in Accounting, „Journal of Accounting Research” 1982, vol. 20.
  6. Tversky A., Slovic P., Kahneman D., The Cause of Preference Reversal, „American Economic Review” 1990.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu