BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimek Katarzyna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Uwarunkowania rozwoju turystyki biznesowej w Szwajcarii
Conditions for the Development of Business Tourism in Switzerland
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2007, nr 761, s. 57-79, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Podróże służbowe, Turystyka międzynarodowa
Tourism, Business trips, International tourism
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Szwajcaria
Switzerland
Abstrakt
Przedstawiono podstawowe czynniki , jakie mają wpływ na postrzeganie Szwajcarii jako prestiżowej destynacji turystycznej zachęcającej pięknem przyrody i jakością usług turystów indywidualnych i gości biznesowych. Przeanalizowano dostępne dane statystyczne aby odpowiedzieć na pytanie, jaką rolę branża spotkań odgrywa dla turystyki i dla szwajcarskiej gospodarki.

Business tourism, or the meetings industry, is one of the most profitable branches of the tourism industry. It is estimated that it presently constitutes about 18% of the world tourism market, while the daily expenses of business tourists in the majority of business trip destinations are even 50% higher than the expenses incurred by other traveller groups. Switzerland is one of the pioneers of modern tourism and catering in Europe and the world. At the same time, the Swiss Confederation is the only state outside the European Union that, according to the statistical data of the UIA (Union of International Associations), belongs to the top ten business destinations in the world, next to Great Britain, Italy, Austria. France, Spain, Germany and the Benelux. The high quality of services. Switzerland's prestige on the international arena, and its political neutrality are just a few reasons why this country has emerged as the leader in organising the majority of the most prestigious international business meetings. Furthermore, the presence of branches of the majority of international organisations in Switzerland drives the development of the Swiss conference and congress market. The purpose of the article is to identify the conditions for the development of business tourism and to determine the role of the meetings industry for both Swiss tourism and the Swiss economy. In the first section of the article, the author offers a general overview of business tourism in Poland and the world; this serves as the background for a detailed discussion on the incentives and disincentives for MICE sector development in Switzerland.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bulletin mensul de statistiqne économique. Banque Nationale Swiss, Bern 2005.
  2. Communique de presse, Office fédéderal de la statistique, Neuchâtel 2005.
  3. Communique de presse, Switzerland Tourism, Zurich 2005.
  4. Davidson R., Turystyka biznesowa, POT, Warszawa 2004.
  5. La Suisse se positionne au 7 rang mondiale. Communiqué de presse, Switzerland Tourism, Congres Internationaux, Zurich 2005.
  6. Le tourisme en Suisse à de l'avenir, Switzerland Tourism, Zurich 2004.
  7. Le tourisme autrichien profite de l'appatrenance du pays á l'espace de Schengen. Fédération des Entreprises Romandes, Genève 2005.
  8. L'OMTse felicite de l'élargissement de l'UE car il stimulera le tourisme. Organisation Mondiale du Tourisme, Communiqués de presse, Berlin 2004.
  9. Marktforschungsdaten MICE. Switzerland Tourism, Zurich 2002.
  10. Metodologia badań i badanie pilotażowe turystyki biznesowej. Instytut Turystyki, Warszawa 2003.
  11. Prévision pour le tourisme siuisse. Basel Economic, Bale 2005.
  12. Ranking 50 najważniejszych szwjacarskich destynacji turystycznych. Switzerland Tourism, Zurich 2003.
  13. Smith G.V., The Growth of Conferences and Incentives. Horwath Book of Tourism, Mac-millan, London 1990.
  14. Switzerland Tourism Annual Report 2005, Switzerland Tourism, Zurich 2005.
  15. Tourisme suisse en chiffres. Fédération suisse du tourisme, Bern 2005.
  16. Turystyka biznesowa w Polsce, Raport. Instytut Turystyki. Warszawa 2005.
  17. Wróblewski S., Polska wobec zagrożeń dla turystyki światowej. Biuletyn internetowy Ambasador Kongresów Polskich, Warszawa 2002.
  18. Wydatki turystów zagranicznych w Polsce w I kwartale 2005 r.. Instytut Turystyki. Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu