BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzembicki Leszek (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Zmiany zachowań konsumentów na krajowym rynku turystycznym
Changing Consumer Behaviour on the Domestic Tourism Market
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2007, nr 742, s. 67-80, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Rynek turystyczny, Zachowania konsumenta, Usługi turystyczne, Indywidualna konsumpcja usług turystycznych
Tourism market, Consumer behaviour, Tourism services, Individual consumption of touristic services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeprowadzono analizę porównawczą wyników badań ankietowych w zakresie zachowań konsumpcyjnych Polaków na rynku turystyki krajowej. Zaprezentowano część wyników badań, dotyczących sylwetek nabywców usług turystycznych i istotnych elementów zachowań konsumpcyjnych. Zwrócono uwagę na ewentualne zmiany i podobieństwa zachodzące w latach 1997-2003.

The aim of this article is to present the results of selected opinion polls conducted in seven Polish regions in 1997-2003. The research indicates the gradually increasing share in domestic tourism of younger, better educated people, who assess their own material status in positive terms. The main purpose of holidays, which are usually taken in summer, is sightseeing. However, there is growing interest in passive forms of recreation. A shortening of the period reserved for annual holidays is clearly evident, as is the continuing low level of interest in weekend breaks. The time taken to decide on a domestic holiday is also getting shorter. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Antonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta. Podręcznik europejski. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  2. Konsument i społeczeństwo w otoczeniu wielokulturowym. Wyniki badań, red. J. Kramer i U. Janeneczek, AE w Katowicach, Katowice 2002.
  3. Niestrój R., Strzembicki L., Szumilak J., Potrzeby i preferencje klientów oraz program wprowadzania na rynek hotelu „Stok” w Wiśle, Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  4. Strzembicki L., Zachowania konsumentów na rynku turystyki wiejskiej w Polsce, GWSH w Katowicach, Katowice 2005.
  5. Strzembicki L., Zachowania nabywców na krajowym rynku turystyki wiejskiej w świetle badań ankietowych. Instytut Turystyki w Warszawie, Centrum Edukacji Kadr Turystycznych w Krakowie, Warszawa-Kraków 2001.
  6. Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, red. K. Karcz i Z. Kędzior, AE w Katowicach, Katowice 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu