BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuźnik-Bąk Małgorzata (Wydział Zarządzania), Lasoń Wojciech (Wydział Zarządzania), Stefanów Piotr (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wykorzystanie systemów informacyjnych w zarządzaniu jakością
Utilisation of Information Systems in Quality Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 547, s. 55-86, bibliogr.10 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, System informacyjny przedsiębiorstwa, Zmiany organizacyjne, System informacyjny w zarządzaniu
Quality management, Information system of enterprises, Organisational change, Information systems in management
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest koncepcja zarządzania jakością, z uwzględnieniem znaczenia wysokiej jakości produkowanych dóbr i świadczonych usług dla pozycji firm. Przedstawiono podstawowe funkcje systemów informacyjnych, klasyfikując je w płaszczyźnie systemów informacyjnych zarządzania oraz systemów wspomagających wytwarzanie i organizację. Zasadnicza część artykułu określa podstawowe wymagania systemów sterowania jakością wobec systemów informacyjnych. Artykuł kończy analiza istniejących systemów z punktu widzenia zarządzania jakością oraz wnioski. (abstrakt oryginalny)

The article describes the idea of quality management, emphasising the meaning of the high quality of produced goods and services for the firm`s rank. The basic functions of information systems have been specified, with their classification in the area of management information systems and systems supporting production and organization processes. The main part of the article determines basic requirements of the quality control systems towards information systems. At the and, the analysis of the existing systems with regard to quality management and the conclusions have presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank J. [1996], Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa.
  2. Borys T. [1980], Elementy teorii jakości, PWN, Warszawa.
  3. Durlik I. [1996], Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Agencja Wydawnicza, Warszawa.
  4. Feigenbaun A.V. [1991], Total Quality Control, Revised, Fortieth Anniversary Edition, McGraw-Hill, 1991.
  5. Iwasiewicz A. [1992-1993], Koszty jakości, Folia Oeconomica Cracoviensia, vol. XXXV-XXXVI, Kraków.
  6. Kuźnik-Bąk M., Lasoń W. [1996], Rozwój i integracja komputerowo wspomaganych systemów informacyjnych zarządzania, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków nr 474.
  7. Montgomery D.C. [1991], Introduction to Statistical Quality Control, John Willey & Sons.
  8. PN-EN 28402: 1993 [1993], Jakość. Terminologia [w:j Normy dotyczące zarządzania jakością i zapewnienia jakości, Polski Komitet Normalizacji, Miar i Jakości, Wydawnictwo Normalizacyjne ALFA.
  9. Quality Management in Control Data [1992], Using the Total Quality Management Process materiały wewnętrzne firmy Control Data.
  10. Turban E. [1990], Decision Support and Expert Systems: Management Support Systems. Macmillan Publ., New York.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu