BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soja Piotr (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Systemy informacyjne w marketingu
Information Systems in Marketing
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 547, s. 87-97, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Technologia informacyjna, Informacja marketingowa
Marketing management, Information Technology (IT), Marketing information
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Artykuł podejmuje problematykę informacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Przedstawiono ideę systemu informacji marketingowych, definiując jego strukturę i omawiając jej poszczególne elementy. Kładąc szczególny nacisk na technologię informacyjną, wprowadzono pojęcie systemów wspomagających zarządzanie marketingowe i zaproponowano ich klasyfikację. Prezentacja zagadnienia systemów informacyjnych w marketingu została wzbogacona przez podanie kilku przykładów istniejących systemów. (abstrakt oryginalny)

The author considers the issues of marketing information in a company. He submits the idea of the marketing information system with definition of its structure and with discussion of its particular elements. The concept of the marketing management support systems and their classification has been proposed, placing particular emphasis on the information technology. The presentation of the issue of information systems in marketing has been completed by some examples of the existing systems. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. [1994], Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
  2. Duliniec E. [1995], Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Kotler P. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  4. Little J.D.C. [1919], Decision Support Systems for Marketing Managers, "Journal of Marketing", vol. 43.
  5. Marketing. Podręcznik europejski [2002], P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, PWE. Warszawa.
  6. Wierenga W., van Brüggen G.H. [1979], The Integration of Marketing Problem-Solving Modes and Marketing Management Support Systems, "Journal of Marketing" 1979, vol. 61.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu