BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sapeta Tomasz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Zarządzanie kompetencjami ze szczególnym uwzględnieniem funkcji rekrutacji
Skills Management with Particular Emphasis on Recruitment
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008, nr 773, s. 55-67, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Rekrutacja pracowników, Kompetencje, Kompetencje pracownicze, Zarządzanie kompetencjami
Human Resources Management (HRM), Employee recruitment, Competences, Employees competencies, Competence management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zarządzanie kompetencjami jest istotną częścią systemu zarządzania zasobami ludzkimi obejmującą analizowanie i projektowanie profili kompetencyjnych, zachęcenia pracowników do zdobywania i rozwijania potrzebnych kompetencji oraz oceny relacji między kompetencjami potrzebnymi a rzeczywiście dostępnymi. Omówiono kwestię rekrutacji pracowników w kontekście wykorzystania w tym procesie modelu opartego na zarządzaniu kompetencjami.

The challenges facing modern enterprises mean that it has become necessary to introduce new forms of management characterised by speed and efficiency of action, flexibility, rapid absorption of knowledge, and sufficiently high employee skills that can meet current and future needs. The correct approach to these challenges seems to be the introduction of skills models into management systems to improve their efficiency and success, especially as regards the personnel function. In the first part of this article, the author looks at a skills management model, and also attempts to define and classify skills and their management; he also presents areas in which skills structures can be used. The second part of the article is devoted to the issue of using skills-based solutions in restructuring, especially as regards recruitment. In particular, the author emphasizes the role of the assessment centre technique, which is based on the skills aspect of the process of assessing candidates for jobs. The article concludes with a presentation of the results of studies on the subject of personnel function restructuring in the area of recruitment. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M. [2005], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Boyatzis R. [1992]. The Competent Manager, J.Wiley, New York.
  3. Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność [2002], red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa.
  4. Mansfield B. [1999], What is Competence All about? Competency.
  5. Miller L., Rankin N., Neethey F. [2001], Competecy Frame Works in UK Organizations, CI PP. London.
  6. Nalepka A. [1998], Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw, Antykwa, Kraków.
  7. Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi [2003], red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
  8. Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi [2004], red. T. Rostkowski, Difin. Warszawa.
  9. Oleksyn T. [2001] Praca i płaca w zarządzaniu, MSM, Warszawa.
  10. Oleksyn T. [2006], Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  11. Pocztowski A. [2007], Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
  12. Sekuła Z. [2001], Planowanie zatrudnienia, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  13. Sidor-Rządkowska [2006], Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  14. Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi [2004], red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
  15. Thierry D., Sauret C. [1994], Zatrudnianie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian. Poltext, Warszawa.
  16. Ulrich D. [1997], Human Resorce Champions, Harvard Busines School Press, Boston Mess.
  17. Spencer L.M., Spencer S.M. [1993], Competence at Work. Models for Superion Performance. J. Wiley & Sons, New York.
  18. Wood R.. Payne T. [2006], Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  19. Woodruffe C. [2003], Ośrodki oceny i rozwoju. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu