BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hadrian Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Audyt marketingowy w dobie globalizacji
Marketing Audits in the Era of Globalisation
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009, nr 823, s. 51-61, tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Audyt, Globalizacja, Kontrola marketingowa, Strategia globalna
Audit, Globalization, Marketing control, Global strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem publikacji jest próba rozeznania wpływu globalizacji na kształt audytu marketingowego – jednego z najbardziej rozbudowanych narzędzi oceny i doskonalenia wykorzystania marketingu, postrzeganego tradycyjnie jako jeden z obszarów funkcjonalnych zarządzania działalnością przedsiębiorstwa. (fragment teksu)

The marketing audit, as an element of strategic marketing control (which also includes the ranking of marketing effectiveness, assessment of marketing excellence, and assessment of corporate social and ethical responsibility) encompasses all aspects of a company’s market activities. In this article, the author analyses the fundamental impact of globalisation on marketing audits. Aware of the fact that globalisation affects many elements of the marketing audit, such as the goals of analytical procedure, the scope of the conducted audit, the problem of obtaining data and the choice of auditor, the author focuses on broadening the way in which the audited entity’s environment is perceived. For if within that environment a global market can be identified, the question arises as to whether and when the conditions of the analysed company’s sector will create an opportunity to apply the instruments of global marketing strategy in order to enjoy the benefits of globalisation. The answer to this question seems to be key in the context of the fundamental goal of the marketing audit, namely, to find out whether the undertaken decisions and realised marketing activities are the best option in light of the identified changes in the environment. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anioł W., Paradoksy globalizacji, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2002.
  2. Bauman Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawa 2000.
  3. Flejterski S., Wahl P.T., Ekonomia globalna. Synteza, Difin, Warszawa 2003.
  4. Gazda Z., Globalizacja i globalizm - nowe wyzwania dla współczesnych społeczeństw [w:] Wymiary globalizacji. Aspekty polityczno-kulturowe, red. Z.M. Nowak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2002.
  5. Hadrian P., Zmiany zakresu znaczeniowego pojęcia „audyt marketingowy” [w:] Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu III, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2005.
  6. Harvey M., Jackson C., Rothe J., The Marketing Audit: Five Decades Later, „Journal of Marketing Theory and Practice”, Summer 1997.
  7. Kotler P., Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Helion, Gliwice 2006.
  8. Kotler P., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  9. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Principles of Marketing. Second European Edition, Prentice Hall Europe, London 1999.
  10. Piasecki R., Rozwój gospodarczy a globalizacja, PWE, Warszawa 2003.
  11. Stiglitz J.E., Globalizacja, PWN, Warszawa 2004.
  12. Szymański W., Interesy i sprzeczności globalizacji. Wprowadzenie do ekonomii ery globalizacji, Difin, Warszawa 2004.
  13. Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu