BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czechowska-Liszka Maria (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Towaroznawstwa)
Tytuł
Badania preferencji konsumenckich dotyczących spożywania serów twarogowych i podpuszczkowych
Studies on Consumer Preferences Regarding Cottage Cheese and Rennet Cheese
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009, nr 834, s. 55-68, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Towaroznawstwo żywności, Rynek mleka, Odżywianie się Polaków, Badania towaroznawcze
Commodity science, Food commodities, Milk market, Eating habits of Polish people, Commodity research
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki badań preferencji konsumenckich mieszkańców województwa małopolskiego dotyczących spożywania różnych rodzajów serów twarogowych i podpuszczkowych dostępnych na rynku.

The objective of the work was to assess the quality of ripened rennet cheeses available in the Cracow market. Five sorts of rennet cheese, purchased in retail outlets, were subjected to sensory analysis and physicochemical tests. All the tested cheese samples were found to be of good sensory quality, and their physicochemical properties were generally in conformity with the requirements of the standards. On the basis of the carried out studies it has been stated that the quality of ripened rennet cheeses available in the Cracow market is satisfactory. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Góralczyk M., Jak konsumenci oceniają ofertę wyrobów mleczarskich?, cz. 2, "Przegląd Mleczarski" 2006, nr 11.
  2. Krzemień E., Jakość serów na polskim rynku w świetle preferencji konsumenckich (praca magisterska napisana pod kierunkiem M. Czechowskiej-Liszki), AE w Krakowie, Kraków 2003.
  3. Łygas K., Polacy konsumują coraz więcej serów, "Wiadomości Handlowe" 2008, nr 3.
  4. Nieżurawski L., Szczepańska E., Preferencje klientów na rynku wybranych produktów mleczarskich, "Przegląd Mleczarski" 2004, nr 4.
  5. Pieczonka W., Drobnica L., Francuski i polski model konsumpcji serów miękkich, "Przegląd Mleczarski" 2001, nr 9.
  6. Piekut M., Spożycie serów w Polsce, "Przegląd Mleczarski" 2004, nr 12.
  7. Seremak-Bulge J., Rynek serów i perspektywy jego rozwoju, "Przegląd Mleczarski" 2007, nr 8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu