BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowska Barbara (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Finansów)
Tytuł
Turystyka w Japonii
Tourism in Japan
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2010, nr 821, s. 97-109, rys., tab., przypisy
Słowa kluczowe
Turystyka, Rozwój gospodarczy, Zaplecze noclegowe turystyki, Ruch turystyczny, Baza materialno-techniczna turystyki
Tourism, Economic development, Tourism accommodation facilities, Tourist movement, Material-technical base of tourism
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Japonia
Japan
Abstrakt
Dla Polaków Japonia jest jednym z najbardziej tajemniczych i egzotycznych krajów na świecie. Położony w Azji Wschodniej kraj składa się z czterech dużych wysp: Honsiu, Hokkaido, Kiusiu, Sikoku. Japonia jest krajem wysoko rozwiniętym i stanowi jedną z potęg gospodarczych świata. Wzrost liczby turystów można przypisać przede wszystkim urozmaiconym walorom przyrodniczym oraz dobrze rozwiniętej bazie turystycznej. Każdy zakątek tego kraju przesiąknięty jest mitami, legendami, starożytną kulturą samurajów i roninów, uroku dodaje również niepowtarzalny styl architektoniczny. Wielu turystów przyciągają ośrodki historyczne i kulturowe oraz świątynie szintoistyczne i buddyjskie. W 2006 r. Japonię odwiedziło 7.500.000 zagranicznych turystów. Prognoza ruchu turystycznego na rok 2010 zakłada wzrost przyjazdów ogółem o 43%. Dzięki wzrostowi znaczenia turystyki w Japonii została ona nazwana "perłą turystyki na Dalekim Wschodzie".

For Poles, Japan is one of the most mysterious and exotic countries on earth. Located in the the East Asian Pacific Ocean, the country is made up of the four large islands of Honsiu, Hokkaido, Kiusiu, and Sikoku. A highly developed country, it is one of the world's largest economic powers. Growth in tourism to the country can be attributed mainly to its diverse natural attractions and well-developed tourist bases. Its every nook is saturated with myth, legend, and the ancient culture of the samurai and ronin, and a unique architectural style also lends the country charm. Numerous tourists are attracted by Japan's historical and cultural centres as well as Shinto and Buddhist temples. 7.5 million tourists visited Japan in 2006. Between 2000 and 2006 the number of tourist visits rose 54%, from 4.9 to 7.5 million. Estimates for 2010 suggest the number will jump by 43.4%. At 68%, the vast majority of foreign visitors come as tourists, though more than 20% come on business. Japan is one of the world's leading economic powers and for many people visiting the archipelago is associated with conducting business on that scale. Growth in the significance of tourism in Japan has led to the country's being dubbed the "pearl of tourism in the Far East". (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. ABC Świat - Azja I, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 1999.
  2. Azja, Encyklopedia geograficzna Świata, t. VI, red. Z. Otołęga, Wydawnictwo OPRES, Kraków 1997.
  3. Japonia, Multimedialna encyklopedia, PWN, Warszawa 2006.
  4. Podróże marzeń Japonia, Biblioteka Gazety Wyborczej, Warszawa 2006.
  5. Światowa Organizacja Turystyki, UNWTO, „World Tourism Barometr", vol. 5, no. 2, 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu