BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Suwała Grzegorz (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
Analiza konsumenckich kryteriów wyboru napojów energetyzujących na przykładzie kryteriów przyjmowanych przez studentów towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Energy Drinks: The Analysis of Consumer Choice Criteria Based on the Studies Conducted Among Commodity Science Students at the Cracow University of Economics
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2011, nr 851, s. 75-88, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo żywności, Napoje bezalkoholowe, Decyzje konsumenckie, Badania ankietowe, Żywność funkcjonalna
Food commodities, Soft drinks, Consumer decision, Questionnaire survey, Functional food
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na podstawie przeprowadzonej analizy rynku napojów energetyzujących, jak również w związku z pojawiającymi się w zagranicznych czasopismach informacjami, że w ciągu ostatniej dekady napoje te osiągnęły wysoką pozycję wśród produktów spożywanych regularnie przez młodych konsumentów, szczególnie studentów, za cel niniejszej pracy przyjęto badanie konsumenckich kryteriów wyboru napojów energetyzujących w układzie produkt - marketing - konsument.

The energy drinks market is booming and the products continue to grow in popularity. It is considered to be a highly profitable sector of the food market, and the increasing number of manufacturers attempting to introduce their own brands into the market may be proof of it. Although there is hardly a sector in the FMCG branch which would grow by one third from year to year, the energy drinks market does show such an increase. The objective of this research work was to analyze consumer choice criteria for the purchase of energy drinks, using the system: product - marketing - consumer. The results of the studies have confirmed the global rising tendency of the energy drinks market, and the rightness of the marketing activities undertaken by the manufacturers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Babu K., Chuch R., Lewander W., Energy Drinks: The New Eye-opener for Adolescents, "Clinical Pediatric Emergency Medicine" 2008, nr 9(35).
  2. Bogacz A., Analiza światowego rynku napojów funkcjonalnych, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny" 2008, nr 3.
  3. Energia z puszki, "Świat Konsumenta" 2003, nr 5(21).
  4. Functional Drinks - Poland, Euromonitor International: Country Sector Briefing, May 2009, http://www.euromonitor.com/Functional_Drinks_in_Poland (16.12.2009).
  5. Górecka A., Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce, "Przemysł Spożywczy" 2009, nr 6.
  6. Hoffmann M., Świderki F., Napoje energetyzujące i ich składniki funkcjonalne, "Przemysł Spożywczy" 2008, nr 9.
  7. Kwiecień S., Drinki elektryzujące, "Trendy Food" 2008, nr 3(26).
  8. Malinauskas B.M. i in., A Survey of Energy Drink Consumption Patterns among College Students, "Nutrition Journal" 2007, vol. 6.
  9. Masel T., Napoje energetyczne, "Handel Nowoczesny" 2008, nr 1(1).
  10. Meadows-Oliver M., Ryan-Krause P., Powering Up With Sports and Energy Drinks, "Journal of Pediatric Health Care" 2007, nr 21(6).
  11. Miller K.E., Energy Drinks. Race. and Problem Behaviors among College Students, "Journal of Adolescent Health" 2008, nr 43.
  12. Rynek napojów energetyzujących i izotonicznych w Polsce, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny" 2008, nr 3.
  13. Scholey A., Kennedy D., Cognitive and Physiological Effects of an Energy Drink: An Evaluation of the Whole Drink and of Glucose, Caffeine and Herbal Flavouring Fractions, "Psychopharmacology" 2004, nr 176.
  14. Sikora E., Napoje energetyzujące - korzyści i zagrożenia, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny" 2008, nr 3.
  15. Sylwiak A., Napoje dla aktywnych, "Hurt & Detal" 2007, nr 5(15).
  16. Tomaszewski W. i in., Odżywki i preparaty wspomagające w sporcie, Agencja Wydawnicza Medsportpress, Warszawa 2001.
  17. Waszkiewicz-Robak B., Zdrowie a styl życia, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny" 2009, nr 6.
  18. Wendland P., Jak sprzedawać więcej. Dwie oddzielne kategorie, http://www.detaldzisiaj.com.pl (10.12.2009)9.
  19. Wierzejska R. i in., Napoje energetyzujące - ich skład i przeznaczenie, "Przemysł Spożywczy" 2002, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu