BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisińska-Kuśnierz Małgorzata (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
Rola opakowania w decyzji zakupu mleka przez konsumenta
The Role of Packaging in a Consumer's Decision to Buy Milk
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 625, s. 5-12, tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Opakowalnictwo, Opakowania produktów spożywczych, Mleko, Promocyjna funkcja opakowania, Konsumencka ocena produktu, Preferencje konsumenta
Commodity science, Packaging science, Food packaging, Milk, Promotional function of packaging, Consumer Product Rating, Consumer preferences
Uwagi
summ.
Abstrakt
Mleko jest produktem codziennego spożycia i jako produkt spożywczy częstego zakupu powinno być dostępne w punktach sprzedaży detalicznej w szerokim asortymencie, zróżnicowanym rodzajowo, cenowo oraz poprzez formę opakowania. Celem omówionych w atrtykule badań było sprawdzenie, jaki wpływ przy zakupie mleka przez konsumenta ma opakowanie.

The objective of the research was to check the effect of milk packaging on a consumer' s decision to buy it. Consumers were asked to fill in a questionnaire, in which they were to show what sorts of milk they prefer, how often they buy milk, what especially attracts their attention while making their choice, and which features of packaging are essential to them. The results of the research have shown that consumers prefer both pasteurized milk and long-life milk, and UHT milk, containing 2% of fat, in one-litre containers. The choice of milk is determined to a great extent by its shelf life, fat content and price. The most important features of packaging are the size of the container, sort of packaging material and type of closure. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cichoń Z., Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław 1996.
  2. Górna J., Wpływ opakowania na zakup artykułów nabiałowych, "Przegląd Mleczarski" 2000, nr 1.
  3. Mruk H., Zachowania nabywców a opakowania, "Opakowanie" 2000, nr 2.
  4. Opakowania żywności, pod red. B. Czerniawskiego i J. Michniewicza, Agro Food Technology, Czeladź 1998.
  5. Panfil-Kuncewicz H., Znaczenie (funkcje opakowań produktów spożywczych w dystrybucji i marketingu, "Przemysł Spożywczy" 1998, nr 8.
  6. PN-A-86003. Mleko i przetwory mleczne. Mleko spożywcze.
  7. Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E., Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu, "Przegląd Mleczarski" 1997, nr 8.
  8. Zakrzewski E., Postęp w produkcji i pakowaniu mleka spożywczego, "Przegląd Mleczarski" 1999, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu