BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wykorzystanie analizy kowariancji w badaniach zależności przyczynowo-skutkowych
Applying Co-variance Analysis in Researches on Cause-effect Relationships
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 640, s. 7-20, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Analiza rynku, Badania marketingowe, Metody badań marketingowych, Regresja liniowa
Market analysis, Marketing research, Marketing research methods, Linear regression
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono możliwości zastosowania analizy kowariancji w badaniach zależności przyczynowo-skutkowych istniejących na rynku. Uwagę skupiono głównie na zagadnieniach mieszczących się w interakcjach pomiędzy zależnymi i niezależnymi czynnikami. Omówiono 3 typy interakcji: pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia. Wszystkie wnioski potwierdzono odpowiednią interpretacją analityczną oraz zilustrowano graficznie.

The paper is devoted to the possibility of applying covariance analysis in researches on cause effect relationships existing in market and marketing occurrences. Attention was paid the most to issues dwelling on interactions between dependent and independent variables. Three types of interactions i.e., first, second and third degree as well as two types of dependencies i.e., linear and non-linear were identified in the researches. All considerations have been corroborated with suitable analytical interpretations and graphical illustrations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990.
  2. Neter J., Wasserman W., Kutner M.H., Applied Linear Statistical Models. Regression, Analysis of Variance, and Experimental Designs, R.D. Irwin, Inc. Homewood, Ill. 1985.
  3. Zależności przyczynowo-skutkowe w badaniach rynkowych i marketingowych, pod red. S. Mynarskiego, V Warsztaty Metodologiczne, AE w Krakowie, Kraków 2002..
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu