BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mirek Jolanta (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Tendencje w spożyciu wód mineralnych w Polsce
Trends in the Consumption of Bottled Water in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 640, s. 123-135, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Analiza rynku, Zachowania konsumenta, Segmentacja rynku, Decyzje konsumenckie, Marka produktu
Market analysis, Consumer behaviour, Market segmentation, Consumer decision, Product brand
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zadaniem opracowania jest zaprezentowanie zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w sferze konsumpcji wód mineralnych. Przedstawiono klasyfikację wód mineralnych, oraz przeprowadzono analizę tendencji w zakresie jej spożywania.

The paper presents trends in the area of bottled water consumption in Poland. The author presents a classification of bottled water available on the Polish market taking into consideration existing legislative regulations. Quantity changes in bottled water consumption in Poland are compared to consumption patterns in other European countries. Special attention was also paid to social cultural factors affecting the growth of the bottled water market. Expenditure patterns on bottled water in relation to incomes of varied households were also presented. The dynamic indices as well as income coefficients of demand elasticity were calculated based on these data. Special attention was devoted both to leading brands in bottled water consumption and seasonality in sales in course of the analysis. The demand for various brands of bottled water was also a subject of analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Analiza rynku. Systemy i mechanizmy, pod red. S. Mynarskiego, Kraków 1993.
  2. Borowski R., Wodny świat, "Handel” 2000, nr 3.
  3. Budżety gospodarstw domowych, GUS, 1998, 1999, 2000, 2001.
  4. Kucharski M., Naturalne wody mineralne i źródlane w opakowaniach jednostkowych, " Źródło” 2000.
  5. Kucharski M., Produkcja i konsumpcja wód w opakowaniach w Polsce i Europie w latach 1991–2000, "Źródło” 2000, nr 2.
  6. Kurek z wodą "Handel” 2000, nr 5.
  7. Lojalność w cenie. Konsumenci wody mineralnej, "Supermarket Polska” 2002, nr 4.
  8. Mokre lata, "Handel” 1999, nr 5.
  9. Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie szczególnych warunków i wymagań sanitarnych przy produkcji naturalnych wód mineralnych, naturalnych wód Źródlanych oraz wód stołowych w opakowaniach jednostkowych z 27 grudnia 2000 r. (Dz.U. nr 4, poz. 38).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu