BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Grażyna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Nowoczesne kanały dystrybucji i ich wpływ na strukturę podmiotową i zachowania konsumentów oraz funkcjonowanie współczesnego handlu
The Influence of Modern Distribution Channels on the Subject Pattern and Consumers' Behaviour as Well as on the Functioning of Modern Commerce
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 640, s. 137-150, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Kanały dystrybucji, Handel, Handel detaliczny, Marketing zakupów, Supermarkety, Hipermarkety, Decyzje konsumenckie
Distribution channels, Trade, Retail trade, Buyer marketing, Supermarkets, Hypermarkets, Consumer decision
Uwagi
summ.
Abstrakt
Nowoczesne kanały dystrybucji (NKD) - hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe zmieniły wizerunek polskiego handlu. W opracowaniu omówiono wpływ wielkopowierzchniowych przedsiębiorstw handlowych na przemiany strukturalne oraz funkcjonowanie handlu w Polsce.

The paper presents a discussion on the influence of modern distribution channels i.e., hypermarkets, supermarkets, discount shops on subject patterns and functioning of modern commerce. The author discusses processes of concentration in commerce and expansive business establishments as a feature of technical and organizational concentration at the sales outlet level. The paper contains a description of the subject pattern in retail trade and a quantity outline of retail trade outlets in the last ten years ending 31st December 2002. The frequency of purchases as well as factors determining the choice of sales outlets considered as Modern Distribution Channels based on studies done by CBOS on 1028 respondents randomly chosen adults resident in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Definicje sklepów stosowane w Polsce przez wybrane firmy badające rynek, „Handel” 1997, nr 7.
  2. Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa - £ódź 2001.
  3. Kędzior Z., Konsument wobec zmian systemowych w Polsce, "Marketing i Rynek” 1999, nr 1.
  4. Kędzior Z., Warunki zakupu a zachowania nabywcze konsumentów, "Handel Wewnętrzny” 2001, nr 1.
  5. Kłosiewicz-Górecka U., Jakościowe przemiany handlu w Polsce, "Marketing i Rynek” 2002, nr 1.
  6. Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, pod red. M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa 2000.
  7. Maleszyk E., Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce, "Handel Wewnętrzny” 2001, nr 1.
  8. Polska 2001, raport o stanie gospodarki, Ministerstwo Gospodarki, Departament Analiz i Prognoz, Warszawa 2001.
  9. Przyjąć czy odrzucić? „Handel” 2001, nr 4.
  10. OBOP Sp. z o.o., www.obop.com.pl, Warszawa 2001.
  11. CBOS, www.cbos.com.pl, Warszwa 2001.
  12. Większa koncentracja, oprac. red. "Handel” 2001, nr 3.
  13. Słomińska B., Przemiany strukturalne w sferze produkcji i handlu a funkcjonujące systemy sprzedaży, "Marketing i Rynek” 2001, nr 11.
  14. Synteza rozwoju handlu do 2003 roku, www.gov.pl
  15. Zmiany w strukturze polskiego handlu, "Publipress”, 2000, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu