BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piekarz Halina (Wydział Zarządzania), Walas-Trębacz Jolanta (Wydział Zarządzania), Cabała Paweł (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Orientacja controllingowa w praktyce zarządzania produktem
Approaches to Control in Product Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 627, s. 63-82, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Controlling, Zarządzanie produktem, Controlling strategiczny
Controlling, Product management, Strategic controlling
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu polskie przedsiębiorstwa realizują funkcje zbliżone do modelu controllingu produktu. Przedstawiono charakterystykę produktu w świetle takich perspektyw, które dla praktyki funkcjonowania organizacji gospodarczych stanowią ważne źródło wzrostu i rozwoju. Następnie przeanalizowano funkcje zarządzania produktem w badanych przedsiębiorstwach. W dalszej części ukazano zależność między ogólną koncepcją controllingu a potrzebami wynikającymi z praktyki zarządzania produktem. W zakończeniu wskazano kierunki i perspektywy controllingu produktu

Comparing model solutions with the results of empirical research, this article looks at the multi-aspectual approach to the product, product management and product control. It focuses on the product from perspectives that, for firms, constitute a significant source of growth and development. It then analyses the role of product management at the firms researched, and sets out the main factors influencing approaches to the formulation and implementation of product line policy. The article then asserts the interdependence of control, as understood in general terms, with the needs arising from product management. The article concludes with a consideration of solutions now in use that could act as a point of reference and departure for an operational and strategic product control model, and indicates how this could be used and what its prospects might be. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Cheverton P. [2001], Zarządzanie kluczowymi klientami, Wydawnictwo ABC, Kraków.
  2. Controlling, technologia zarządzania firmą, problemy, projekty, instrumenty, doświadczenia, perspektywy [2000], Materiały z VI Kongresu Controllingu, PROFIT, Katowice.
  3. Cowell D. [1984], The Marketing of Services, William Heinemann, London.
  4. Lele M.M., Karmarkar U.S. [1983], Good Product is Smart Marketing, „Harvard Business Review", November-December.
  5. Piekarz H., Walas J. [1997], Zarządzanie kluczowymi czynnikami sukcesu w firmie [w:] Ewolucja zarządzania polskimi przedsiębiorstwami w latach dziewięćdziesiątych, Materiały konferencyjne, Jurata-Sopot.
  6. Skonieczny J. [1997], Marketing usług przemysłowych, „Przegląd Organizacji", nr 2.
  7. Testowanie opinii konsumentów [1990], pod red. S. Sudoła i J. Szymczaka, PWE, Warszawa.
  8. Walas-Trębacz J. [2000], Formułowanie strategii produktu w zarządzaniu zmianą, praca doktorska, Kraków.
  9. Weber J. [1999], Nowe perspektywy i instrumenty Controllingu [w:] Controlling w zarządzaniu firmą, Materiały z VI Kongresu Controllingu, PROFIT, Katowice.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu