BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Giemza Mariusz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Badanie preferencji konsumenckich cech jakościowych miodów naturalnych
Consumer Preferences Regarding Quality Factors of Natural Honeys
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 653, s. 13-27, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Produkty pszczele, Towaroznawstwo, Towaroznawstwo żywności, Jakość produktów żywnościowych, Badanie żywności, Miód, Badanie jakości miodów pszczelich, Preferencje konsumenta, Konsumencka ocena jakości
Bee products, Commodity science, Food commodities, Food quality, Food research, Honey, Quality control of honey, Consumer preferences, Consumers' quality assessment
Uwagi
summ
Abstrakt
W artykule omówiono badania preferencji konsumenckich cech jakościowych miodów naturalnych - cech, które konsument może określić podczas dokonywania zakupu. Materiałem doświadczalnym w badaniach własnych były miody naturalne. Badania konsumenckie przeprowadzono w formie ankiet w lipcu i sierpniu 1998 r. w miastach byłych województw: kieleckiego, krakowskiego, krośnieńskiego, nowosądeckiego, przemyskiego, rzeszowskiego i tarnowskiego. Ankietowani byli dobierani w sposób losowy bez wyróżnienia segmentów rynku.

In the paper the results of the research into consumer preferences regarding natural varietal honeys are presented. On the basis of questionnaire surveys the frequency and volume of natural honey consumption, purchase place and factors deciding the purchase, preferences regarding the variety, colour and consistency of honeys, and the knowledge of the components of natural honeys have been determined. The significance of packaging characteristics and the scope of information given on the unit package of natural honey is presented as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gala J, Miód i produkty pszczele w profilaktyce i leczeniu, Intermedlex, Kraków 1994.
  2. Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  3. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywności, WSiP, Warszawa 2003.
  4. Kotler P., Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  5. Podstawy marketingu, pod red. J Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu