BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fudaliński Janusz (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Analiza grup strategicznych jako element kształtujący proces formułowania strategii konkurencji
Analysis of Strategic Groups as an Element Shaping the Process of Developing a Competition Strategy
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 673, s. 55-65, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Strategia konkurencji, Analiza strategiczna, Zarządzanie strategiczne
Competition strategy, Strategic analysis, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono kwestię formowania strategii konkurencji przy użyciu analitycznego narzędzia - mapy grup strategicznych. Omówiono szczegółowo poszczególne etapy tworzenia i zastosowania metody analizy grup strategicznych.

In this article, the author presents the issue of forming a competition strategy using an analytical tool - strategic groups maps - to achieve this aim. In classical theory, the method of analysis of strategic groups appears to be a tool used at too great a level of generalization. Therefore, the article presents in detail each stage, thus creating a schematic for the application of this method. It appears that taking into account the proposals presented in the article can enhance the process of formulating a competition strategy, as well a*s increase the effectiveness of its impact. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Abell D.F., Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa 2000.
  2. Dess G., Miller A., Strategie Management, McGraw-Hill, 1993.
  3. Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner & ska, Warszawa 1996.
  4. Fudaliński J., Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Antykwa, Kraków-Kluczbork 2002.
  5. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
  6. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  7. Nowak-Far A., Globalna konkurencja, strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach wielonarodowych, PWN, Warszawa-Poznań 2000.
  8. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  9. Porter M.E., Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  10. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  11. Thomson A.A,. Stricland A.J, Strategie Management. Concepts and Cases, BPI - Irwin, Homewood, Illinois 1987.
  12. Urbanowska-Sojkin B., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE Poznań 1998.
  13. Wrzosek W, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1997.
  14. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, pod red. R. Krupskiego, Wydawnictwo A E im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu