BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Skuteczność i efektywność promocji w zachowaniach konkurencyjnych na rynku
Promotional Effectiveness and Efficiency in Competitive Behaviour on the Market
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 659, s. 5-23, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konkurencyjne, Promocja, Efektywność reklamy, Analiza regresji
Competitive behaviour, Promotion, Advertising efficiency, Regression analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
"Narzędziem analitycznym pomiaru skuteczności i efektywności promocji w warunkach konkurencji są modele zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych uwzględniające w swej konstrukcji, obok zależności przyczynowo-skutkowych, również interakcje, które są związane z reakcjami podmiotów rynkowych na zachowania ich konkurentów". W pracy omówiono modelowanie skuteczności i efektywności promocji.

This article is dedicated to methods of determining the effectiveness and efficiency of promotion in enterprise activities under competitive market conditions. The ANOVA method for factorial systems was used to analyse effectiveness and regression analysis was employed to analyse efficiency. The bulk of attention in the effectiveness analysis focused on comparing changes in turnover resulting from the application of various marketing instruments, while the efficiency analysis focused on comparing expenditures and results at various levels of commercial and marketing activities. A separate issue involved the determination of optimal expenditures on commercial and marketing activities under various combinations of marketing instruments as well as the presentation of expenditure allocation at various promotional budget levels intended to stimulate operations. All the calculations were based on a specific empirical example. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamkiewicz-Drwiłło H.G., Uwarunkowania konkurencjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  2. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.
  3. Mynarski S., Kwantyfikacja predyktorów jakościowych w analizie wariancji i regresji [w:] Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym, pod red. E. Gatnara, Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice 2003.
  4. Podstawy marketingu, pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1998.
  5. Rutkowski L, Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  6. Wiktor J .W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2000.
  7. Wilmańska-Sosnowska S., Zachowania polskich przedsiębiorstw handlowych w warunkach konkurencji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999.
  8. Wrzosek W., Marketing w procesach konkurencji, „Marketing i Rynek" 1997, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu