BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jonas Agata (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Rola public relations w kreowaniu wizerunku banku
The Role of Public Relations in the Creation of a Bank's Image
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 538, s. 91-103, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Banki, Public relations, Strategia promocji, Marketing bankowy, Sponsoring
Banks, Public relations, Promotion strategy, Bank marketing, Sponsoring
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wizerunek banku jest jednym z najważniejszych czynników determinujących jego wybór, jako dostawcę usług i ocenę przez konsumentów. Zespół narzędzi public relations jest bardzo szeroki, od regularnych kontaktów z dziennikarzami i prasą, przez organizowanie dni otwartych i konferencji po sponsoring. Artykuł pokazuje zastosowanie public relations w dwóch bankach - zastosowanie sponsoringu przez Bank Współpracy Regionalnej S.A w Krakowie i metodę identyfikacji wizualnej podjętej przez Bank Przemysłowo-Handlowy.

A bank's image is one of the most important factors determining whether it is chosen as a service provider and how it is evaluated by customers. Public relations play a major role in the process of creating a bank's image. The set of public relations tools is very broad, from regular contacts with journalists and the press, through the organisation of open days and conferences, to sponsoring. Banks use these tools in various ways. Aside from discussing the main issues connected with the creation of an image and public relations measures, this article shows how such measures hawe been used in two banks. The first example concerns the use of sponsoring by the Bank Współpracy Regionalnej in Kraków, while the second concerns measures in the area of visual identification undertaken by the Bank Przemysłowo-Handlowy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Wizerunek firmy jako marka, "Marketing w praktyce" 1996, nr 4.
  2. Harasim J., Marketing usług bankowych, AE, Katowice 1995.
  3. Kall J., Promocja, Business Press Ltd, Warszawa 1995.
  4. Kurt H., Image, Businessman Book, Warszawa 1994.
  5. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  6. Penc J., Rynkowy wizerunek firmy, "Marketing Serwis" 1998, nr 4.
  7. Róża bez kolców'98, "Home & Market", styczeń 1998.
  8. Śmiłowski E., Więcej niż dobry, "Bank" 1998, nr 4.
  9. Wiktor J.W., Promocja [w:] Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  10. Zelmer Z., Public relations. Kreowanie reputacji firmy, Poltext, Warszawa 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu