BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubała Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Rodzaje strategii dystrybucji
Types of Distribution Strategies
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 538, s. 37-45, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Dystrybucja produktu, Kanały dystrybucji, Pośrednictwo handlowe
Product distribution, Distribution channels, Trade intermediary
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje główne strategie używane przez producentów do umieszczenia ich produktów na rynku. W praktyce wybór strategii jest zdeterminowany przez czynniki związane z głównymi cechami produktów, charakterystyką firmy, siłą konkurencyjności, poziomem rozwoju rynku pośredników i poziomem rozwoju nowych technologii.

The article presents the main strategies used by producers to place their products on the market. In practice, the choice of strategy is determined by variables related to the main features of products, the characteristics of the firm, the strength of competition, the extent to which the agency market is developed, and the extent to which new technologies have been implemented. These variables determine the limits of choice, within which producers take decisions as to the type, number and structure of distribution channels, and the forms of co-operation with product buyers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dickson P.R., Distribution Portfolio Analysis and the Channel Dependence Matrix: New Technique for Understanding and Managing the Channel, "Journal of Marketing", Summer 1983.
  2. Baran R., Dystrybucja środków produkcji - wyzwania dla polskich przedsiębiorstw u progu XXI wieku [w:] Marketing 2001, XI Konferencja Katedr Marketingu, Handlu i Usług Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych, Uniwersytet Gdański, Sopot 1998, t. II.
  3. Domański T., Kowalski R., Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa 1998.
  4. Iwińska-Knop K., Powiązania przedsiębiorstw z odbiorcami i dostawcami, "Marketing i Rynek" 1998, nr 5.
  5. Krajewski J., Pod dyktando handlowca, "Businessman", maj 1998.
  6. Otto J., Bez sprzedawcy i sklepu, "Businessman" 1994, nr 6.
  7. Pokusa T., Lojalność klienta w strategii zarządzania łańcuchem dostaw [w:] Marketing 2001, XI Konferencja Katedr Marketingu, Handlu i Usług Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych, Uniwersytet Gdański, Sopot 1998, t. II.
  8. Proundman A.J., Distribution Channels Analytical Aspects of Marketing System, "The Quarterly Review of Marketing" 1976, nr 4, cyt. za: A. Gwiazda, Formy dystrybucji, "Marketing w praktyce" 1998, nr 2.
  9. Sagan M., Współpraca producenta z dystrybutorem, "Marketing w praktyce" 1998, nr 2.
  10. Tajer S., Zmiany zachowań przedsiębiorstw hurtowych (wybrane wyniki badań ankietowych), "Handel Wewnętrzny" 1993, nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu