BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maryńczak Rafał (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Telemetria : pomiar widowni telewizyjnej - podstawa wyceny czasu reklamowego
Telemetry : Measuring Television Ratings as the Basis for Pricing Advertising Time
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 538, s. 125-135, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Media reklamowe, Publiczność mass mediów, Reklama telewizyjna
Advertising media, Mass media audience, Television advertising
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor zajmuje się kwestią związaną z telemetrią - elektronicznym pomiarem publiczności telewizyjnej. Opisuje ewolucję metod pomiaru publiczności telewizyjnej i sugeruje kierunek, w którym powinny się w przyszłości rozwijać. Pokazuje również w jaki sposób telemetrię można wykorzystać w telewizji i reklamie. Badania telemetryczne stanowią postawę pracy dla domów medialnych i agencji reklamowych.

The article addresses issues connected with telemetry - the electronic measurement of television ratings. It describes the evolution of methods to measure television ratings and suggests ways in which they may develop in future. The author discusses the problems and complexity of carrying out such research. He also looks at how telemetry can be used in the fields of television and advertising. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Arens W., Bovee C., Contemporary Advertising, 5th Ed., IRWIN, 1994.
  2. Baron R., The Passive People Meter: An Agency Perspective, "Journal of Advertising Research", 3 kwietnia 1995.
  3. Beloyianis J., Toolksfor Combating Ratungs Hypoing are Already Here, Broadcasting & Cable, 3 marca 1997.
  4. Clancey M., The Television Audience Examined, "Journal of Advertising" lipiec-sierpień 1994.
  5. Cook B., Commercial Television: Dead or Alive? A Status Report on Nielsen's Passive People Meter, "Journal of Advertising Research", 3 kwietnia 1995.
  6. Bierzyński J., Czarna skrzynka, "Media Polska", wrzesień 1996.
  7. Bierzyński J., Ogołoceni z widowni, "Media Polska", listopad 1996.
  8. peacocok J.D., Active Meters Require Active Inquiry: The Case for On-Screen Prompting, "Journal of Advertising Research", 5 czerwca 1993.
  9. Milavsky J.R., How Good is the A.C. Nielsen People-Meter-System - Review of the Report..., "Public Opinion Quaterly Volume", vol. 56.
  10. Ross C., NBC Seeks Nielsen Rival, Advertising Age, 29 stycznia 1996.
  11. Triplett T., Nielsen May Face SMART Competitior, "Marketing News" 15 września 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu