BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawski Marek (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Marketingowy profil strategiczny firm z kapitałem rodzimym i zagranicznym (analiza porównawcza w świetle wyników badań)
Strategic Marketing Profile of Firms with Foreign and Domestic Capital Participation (A Comparative Analysis in the Light of Research Results)
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 538, s. 137-150, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa, Kapitał zagraniczny, Analiza porównawcza przedsiębiorstw
Marketing strategy, Marketing concept of the company, Foreign capital, Comparative analysis of enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
Marketingowy profil strategiczny firmy jest rozumiany jako strategia marketingowa, która w danym czasie determinuje ścieżkę rozwoju firmy i jej metody działania na głównym rynku. Celem artykułu jest prezentacja wyników badań porównawczych nad strukturą marketingowego profilu strategicznego budowanego przez polskie przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego.

The strategic marketing of a firm is understood as a set of marketing strategies (strategic options) which, at a given time, determine the development paths of the firm and its methods of operation on major merkets. Analysis of the research results shows that the strategic profile of firms with foreign capital and of those with domestic capital is identical, except in the case of strategies to overtake the competition. Firms with domestic capital prefer "cost leadership", while firms with foreign capital prefer "concentration". (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P.F., Menedżer skuteczny, AE w Krakowie, Kraków 1994.
  2. Kramer T., Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich: wyzwania i zagrożenia [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE w Krakowie, Kraków 1995.
  3. Niestrój R., Koncepcja marketingowa a profil strategiczny przedsiębiorstw [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE w Krakowie, Kraków 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu