BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smoleń Tomasz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Marketingowe właściwości wydawnictw fonograficznych
Marketing Features of Phonographic Products
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 538, s. 157-165, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Promocja produktu, Wydawnictwa fonograficzne
Marketing strategy, Product promotion, Music production company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje analizę wydawnictw fonograficznych (fonogramów) definiowanych jako nośniki nagrań z zarejestrowanym materiałem muzycznym. Indywidualne cechy i elementy kolejnych poziomów produktów są opisywane w kontekście ich użyteczności dla konsumentów. Wskazane są różnice między dwoma głównymi formami fonogramów obecnie dostępnymi na rynku (kasety i płyty CD). Autor wnioskuje ulepszenie tego rodzaju produktu poprzez dalszy jego rozwój.

The article presents an analysis of phonographic product features according to Philip Kotler's marketing concept of product. The individual features and elements of successive levels of the product are described in the context of their usefulness for consumers and as components that can be shaped by merketers pursuing product policy. The differences between the two main forms of phonograms currently available on the market (cassettes and CDs) are indicated. The author concludes by anticipating the future development and potential improvement of this kind of product. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bradley L., Suits you.' MOJO, "The Music Magazine", maj 1998.
  2. Bradley L., Which of These Bands is Built to Last? MOJO, "The Music Magazine", luty 1998.
  3. Burgess R.J., The Art of Record Production, Omnibus Press, London 1997.
  4. Czubała A., Smoleń T., Analiza preferencji wydawnictw fonograficznych, AE, Kraków 1998, maszynopis.
  5. Dann A., Underwood J., How to Succeed in the Music Business, Omnibus Press, London 1997.
  6. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  7. Lathrop T., Pettigrew jr. J., This Business of Music Marketing and Promotion, Billboard Books, New York 1999.
  8. Levitt T., Marketing Myopia [w:] Modern Marketing Strategy, The American Library, New York 1965.
  9. Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  10. Negus S., Producing Pop, Edward Arnold, London 1992.
  11. Summers J., Making and Marketing Musie, Allworth Press, New York 1999.
  12. Weissman D., The Musie Business, Three Rivers Press, New York 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu