BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Selektywność wyboru marek na rynku
Selective Choice of Brands in the Marketplace
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2000, nr 543, s. 5-22, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Analiza rynku, Marka produktu, Badania marketingowe, Analiza czynnikowa
Market analysis, Product brand, Marketing research, Factor analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Selektywność rynku rozumiana jest jako zdolność wyodrębniania grup nabywców w stosunku do poszczególnych cech produktu, można ją analizować w odniesieniu do poszczególnych instytucji, wzorów produkcyjnych, znaków towarowych itp. Autor stwierdza, że selektywność rynku charakteryzują trzy podstawowe elementy: udział marek na rynku, udział grup selektywnych nabywców i prawdopodobieństwa wyboru poszczególnych marek.

The article deals with methods of a selective choice of brands by consumers in the marketplace. The basis of the selective choice is a distribution of buyers' preferences which determines the choice of various combinations of goods according to the preferred set of brands. The selective choice is expressed by the polarized schemes of consumer groups. The schemes generate the processes of abandoning the "old" brands and moving to the "new" ones. An analytical instrument for the identification of these processes are matrixes of transfer and the appropriate measures of entropy determined on their basis. The aim of the article is to present the impact of selectivity of the market on ordering its structure from the point of view of specification. Theoretical considerations are supplemented with real-life examples. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Herniter J. D., An Entropy Model of Brand Purchase Behavior, Journal of Marketing Research, listopad 1973.
  2. Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990.
  3. Mynarski S., Teoretyczne podstawy segmentacji rynku, Zeszyty Naukowe, AE w Krakowie, Kraków 1995, nr 457.
  4. Urban G.L., J.R. Hauser, Design and Marketing of New Products, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 1980.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu