BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisiński Marek (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Możliwości zastosowania metody SPACE do formułowania strategii organizacji non-profit
The Possibilities of Using the SPACE Method to Formulate the Strategies of Non-profit Organizations
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2001, nr 567, s. 69-82, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Analiza strategiczna, Strategia przedsiębiorstwa, Metoda SPACE, Organizacje non-profit
Strategic analysis, Corporation strategies, Strategic Position and Action Evaluation (SPACE), Non-profit organisations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor przedstawił analizę metody SPACE, która jest efektywną koncepcją badawczą tworzenia strategii organizacji non-profit. Warunkiem skutecznego zastosowania metody jest rozwiązanie wielu problemów metodologicznych, przesądzających o jej przydatności na danym obszarze.

The aim of this article is to describe the basic methodological problems involved in the application of the SPACE method in the strategic analysis of non-profit organisations. In the first of the article, the author presents a brief characterisation of the SPACE method. In the second part, he looks at the principal theoretical and methodological issues that need to be addressed in order to ensure an effective strategic analysis based on the method in question in a new area of practical applications - non-profit organisations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bloom H., Calori R., de Woot P., Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1995.
  2. Business Policy, Test and Cases, E.P. Leamet, C.R. Christensen, K.R. Andrews, W.G. Guth, Richard D Irwin 1965.
  3. Hill Ch., Jones G., Strategic Management. An Integrated Approach, Houghton Miffin Co. 1995.
  4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
  5. Kotler P., Marketing, Warszawa 1994.
  6. Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  7. Nasierowski W., Formułowanie strategii przedsiębiorstwa, Warszawa 1996.
  8. Nasierowski W., Mikuła B., SPACE - praktyczna metoda wyboru strategii, "Organizacja i Kierowanie" 1995, nr 1.
  9. Obłój K., Dostosowanie przedsiębiorstwa do nowego otoczenia, "Przegląd Organizacji" 1990, nr 4.
  10. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, 1993.
  11. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1997.
  12. Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym - analiza strategiczna, praca zbiorowa pod red. T. Gołębiowskiego, PWN, Warszawa 1994.
  13. Romanowska M., Rozwój analizy strategicznej przedsiębiorstwa, "Organizacja i Kierowanie" 1993, nr 4.
  14. Weihrich H., The TOWS Matrix. A Tool for Situational Analisis, "Long Range Planning" 1982, nr 2.
  15. Williamson O.E., The Economic Institutions of Capitalism: Firms, Markets, Trelational Contracting, The Free Press, New York, 1985.
  16. Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu