BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lisińska-Kuśnierz Małgorzata (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Title
Rola opakowania w decyzji zakupu mleka przez konsumenta
The Role of Packaging in a Consumer's Decision to Buy Milk
Source
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 625, s. 5-12, tab., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Towaroznawstwo, Opakowalnictwo, Opakowania produktów spożywczych, Mleko, Promocyjna funkcja opakowania, Konsumencka ocena produktu, Preferencje konsumenta
Commodity science, Packaging science, Food packaging, Milk, Promotional function of packaging, Consumer Product Rating, Consumer preferences
Note
summ.
Abstract
Mleko jest produktem codziennego spożycia i jako produkt spożywczy częstego zakupu powinno być dostępne w punktach sprzedaży detalicznej w szerokim asortymencie, zróżnicowanym rodzajowo, cenowo oraz poprzez formę opakowania. Celem omówionych w atrtykule badań było sprawdzenie, jaki wpływ przy zakupie mleka przez konsumenta ma opakowanie.

The objective of the research was to check the effect of milk packaging on a consumer' s decision to buy it. Consumers were asked to fill in a questionnaire, in which they were to show what sorts of milk they prefer, how often they buy milk, what especially attracts their attention while making their choice, and which features of packaging are essential to them. The results of the research have shown that consumers prefer both pasteurized milk and long-life milk, and UHT milk, containing 2% of fat, in one-litre containers. The choice of milk is determined to a great extent by its shelf life, fat content and price. The most important features of packaging are the size of the container, sort of packaging material and type of closure. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cichoń Z., Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław 1996.
  2. Górna J., Wpływ opakowania na zakup artykułów nabiałowych, "Przegląd Mleczarski" 2000, nr 1.
  3. Mruk H., Zachowania nabywców a opakowania, "Opakowanie" 2000, nr 2.
  4. Opakowania żywności, pod red. B. Czerniawskiego i J. Michniewicza, Agro Food Technology, Czeladź 1998.
  5. Panfil-Kuncewicz H., Znaczenie (funkcje opakowań produktów spożywczych w dystrybucji i marketingu, "Przemysł Spożywczy" 1998, nr 8.
  6. PN-A-86003. Mleko i przetwory mleczne. Mleko spożywcze.
  7. Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E., Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu, "Przegląd Mleczarski" 1997, nr 8.
  8. Zakrzewski E., Postęp w produkcji i pakowaniu mleka spożywczego, "Przegląd Mleczarski" 1999, nr 4.
Cited by
Show
ISSN
0208-7944
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu