BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Śmigielska Grażyna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Title
Wyróżniające zdolności logistyczne w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw detalicznych
Source
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 9, s. 20-24
Keyword
Przewaga konkurencyjna, Logistyka rynkowa, Logistyka dystrybucji, Technologia informacyjna, Strategia logistyczna, Strategia marketingowa
Competitive advantage, Market logistics, Distribution logistics, Information Technology (IT), Logistic strategies, Marketing strategy
Company
Wal-Mart
Abstract
W artykule skupiono uwagę na wyróżniających zdolnościach z zakresu logistyki dystrybucji, których posiadanie ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw detalicznych konkurujących ceną ze względu na ich wpływ na poziom kosztów. We współczesnych przedsiębiorstwach handlu detalicznego, często kontrolujących kanał dystrybucji, rola logistyki nie ogranicza się jedynie do logistyki dystrybucji. Jest ona szerzej wykorzystwana do koordynowania działań z zakresu projektowania produktów, sprzedaży i promocji. Zdolności logistyczne łączą zatem czynności zaopatrzenia i sprzężone z nimi czynności marketingowe.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1231-2037
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu