BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Okupska Joanna
Title
Marki na rynku budowlanym
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 63-66
Keyword
Raporty gospodarcze, Jakość produktów budowlanych, Materiały budowlane, Wartość marki, Przemysł budowlany
Economic reports, Quality of construction products, Building materials, Brand value, Construction industry
Abstract
Autorka pisze, że w opinii 70 proc. respondentów, marka wywiera bardzo istotny wpływ na proces podejmowania decyzji o zakupie materiału budowlanego, identyfikuje bowiem producenta, który firmując swoje wyroby, daje niejako obietnicę ciągłego dostarczania konkretnego zbioru korzyści i usług o stałej i sprawdzonej jakości. Z punktu widzenia konsumenta stosowanie marek na rynku budowlanym jest pomocne, ponieważ: dobre marki są łatwe do zidentyfikowania, co ułatwia zakup, marka ochrania konsumentów poprzez zapewnienie im stałej jakości danego produktu, marka dostarcza składnika satysfakcji (często prestiż wiąże się z nazwą marki), marka zapewnia konsumentom porównywalną jakość, bez względu na to, gdzie produkt jest nabywany, firmy markowe dbają o jakościowe udoskonalanie produktów w celu utrzymania silnej pozycji marki na rynku.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu