BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bielawska Aurelia
Title
Modele umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw
The Models of Internationalization of the Small and Micro Enterprises
Source
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, (numer specjalny) - Konferencja Naukowa "Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw MIKROFIRMA 2006" Szczecin, 15-18 maja 2006 r., 2006, numer specjalny, s. 12-16
Keyword
Mikroprzedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Micro-enterprise, Small business, Enterprise internationalization
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł przedstawia charakterystykę dwóch modeli umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw. Wybór strategii umiędzynarodowienia zależy od typu przedsiębiorstwa. Podjęto próbę oceny skutków przyjętych strategii internacjonalizacji.

The article presents the characteristics of two models of internationalizing the small and micro enterprises. The author pointed out that the choice of such model is to be determined through the features, which characterize the enterprise. The effects of adopting the chosen model were also described in the article.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bell J., McNaughton R.B., Young S., Zu einem integrativen Modell der Internationalisierung von Kleinfirmen, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 4.
  2. Bielawska A., Finanse zagraniczne – Kontrakty – Rozliczenia płatności – Kredytowanie, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 14-15.
  3. Cutura B., Kraus S., Internationalisierung von KMU Am Beispiel des Markteintritts in die Republik Kroatien, Verlag Dr. Kovac, Hamburg 2005, s.13.
  4. Johanson J., Vahlne J.E., The internationalization process of the firm: a model of knowledge development and increasing foreign market commitment, „Journal of International Business Studies", 1977, nr 8/1.
  5. Lehman R., Schlange L.E., Born Global – Die Herausforderung einer internationalen Unternehmungsgründung, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship“, 2004, nr 3.
  6. Muller S., Kornmeier M., Strategisches Internationales Management, Yahlen. München, 2002, s. 282-289.
  7. Rennie M., Global competitiveness: born global, „McKinsey Quarterly“, 1993, nr 4.
  8. Thommen J.P., Oestrich-Winkel, Behler S., Vom Gründer zum Manager- Entwicklung von Management — Kompetenzen in wachstumsorientierten Start-ups, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 3.
Cited by
Show
ISSN
0860-6846
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu