BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Reed Stanley
Title
Unilever Finally Knows where it's Going: East : Strategies
Source
Business Week, 1998, May 4, p.18-19
Keyword
Strategia inwestycyjna, Inwestycje zagraniczne, Dobra konsumpcyjne, Korporacje międzynarodowe
Investment strategy, Foreign investment, Consumer goods, International corporation
Company
Unilever PLC
Country
Europa Środkowo-Wschodnia
Central and Eastern Europe
Abstract
Zreformowany gigant produktów konsumpcyjnych Unilever skupia swoją działalność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce zainwestował w produkcję środków czyszczących, lodów (Magnum), paluszków rybnych oraz margaryny. Podobnie szeroki zakres produkcji rozwinął w Czechach i na Węgrzech. Teraz spieszy się aby przed sezonem przygotować produkcję lodów w Rosji. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła aż o 42 procent osiągając 1 miliard dolarów.

Newly revamped consumer-products giant Unilever is focusing on emerging markets - particularly Eastern Europe. It has invested in detergent, ice-cream, fish-finger, and margarine factories in Poland. It also has a wide range of business in Hungary and Czech Republic. It is scrambling to set up an ice-cream business in Russia in time for this summer. Sales in Central and Eastern Europe rose a stunning 42 procent last year, to $1 bilion.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Cited by
Show
ISSN
0007-7135
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu