BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Żemła Michał
Title
Segmentacja rynku narciarskiego w Polsce
Source
Problemy Turystyki, 2005, vol. 28, nr 3-4, s. 75-96
Keyword
Segmentacja rynku, Segmentacja klientów, Turystyka narciarska, Turystyczne atrakcje, Rynek turystyczny, Preferencje konsumenta, Sport, Usługi turystyczne
Market segmentation, Customer segmentation, Ski tourism, Tourist attraction, Tourism market, Consumer preferences, Sport, Tourism services
Abstract
W wyniku badań przeprowadzonych w dziesięciu dużych stacjach narciarskich w kraju zaproponowano podział polskiego rynku narciarskiego na dziesięć segmentów: rezydentów, przypadkowych narciarzy, długie pobyty nastawione na korzystanie z innych atrakcji, długie pobyty o motywacjach typowo narciarskich, rodzinne wakacje, łączone krótkie i długie pobyty narciarzy szukających wysokiej jakości usług i różnorodności tras, wyjazdy jednodniowe o dużym znaczeniu czasu dojazdu, wyjazdy weekendowe oraz "supernarciarze" poszukujący oszczędności czasu i pieniędzy. Taka segmentacja konieczna jest ze względu na zróżnicowane potrzeby turystów i może być istotna dla zarządzania ośrodkami narciarskimi. Dla porównania przedstawiono podobny podział rynku narciarskiego w Austrii, Francji i Kanadzie.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0138-0478
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu