BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Cyran Kazimierz, Cyrek Piotr
Title
Uwarunkowania i kierunki rozwoju startegii działania firm handlowych (na przykładzie województwa podkarpackiego)
Conditionings and Directions of Development of Trade Enterprises' Business Strategies (on the Example of Podkarpackie Voivodship)
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 7, s. 44-50, tab., bibliogr. 7 poz.
Keyword
Strategia przedsiębiorstwa, Strategia rozwoju, Przedsiębiorstwo handlowe
Corporation strategies, Development strategy, Commercial enterprises
Note
summ.
Country
Województwo podkarpackie
Subcarpathian Voivodeship
Abstract
Autorzu poruszyli problematykę formułowania i wykorzystania strategii działania, jako podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Główną uwagę skoncentrowali na analizie najważniejszych uwarunkowań determinujących zachowania przedsiębiorstw handlowych. Zdaniem autorów, przeprowadzone badania na grupie 240 przedsiębiorstw handlowych, potwierdzają konieczność planowania strategicznego, jako podstawy długofalowego działania firm, szczególnie tych zorientowanych na rozwój.

The authors in this paper presented issues connected with formulation and usage of business strategies as the basis of enterprise s functioning. The attention was focused on the analysis of the most important conditionings determining trade enterprises ' behaviour. The conducted research confirmed the necessity of strategic planning as the basis of firms ' activity, especially in the group affirms oriented on development. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Ackoff R.L. 1974: Redesigning the Future. New York, s. 29.
  2. Chandler A.D. 1962: Strategy and structure. Cambridge, Massachusetts, s. 13.
  3. Drucker P.F. 1954: The Practice of Management. Harper and Row, New York.
  4. Mintzberg H. 1979: The structuring of Organization. Englewood Cliffs, s. 25.
  5. Pierścionek Z. 1998: Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa, s. 13.
  6. Praca zbiorowa 1998: Zarządzanie strategiczne. Skrypt AE we Wrocławiu, Wrocław, s. 130-142.
  7. Wierzbiński B. 2001: Strategia rozwoju małych firm. Strategie rozwoju firm handlowych. Białystok, s. 412.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu