BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Góralski Bartosz
Title
Wskaźniki niefinansowe struktury wewnętrznej monitora wartości niematerialnych
Non-Financial Indicators of Internal Structure in Intangible Assets Monitor
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1085, s. 186-191, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Rachunkowość a controlling
Keyword
Przedsiębiorstwo, Wartości niematerialne, Wskaźniki finansowe
Enterprises, Intangible asset, Financial indicators
Note
summ.
Abstract
Monitor wartości niematerialnych (intangible assets monitor – IAM) jest metodą pomiaru i prezentacji przedsiębiorstwa, i to zarówno za pomocą tradycyjnych wskaźników zarówno finansowych, jak i niefinansowych. Omówiono wybrane wskaźniki niefinansowe struktury wewnętrznej IAM tj: wskaźnik wzrostu struktury wewnętrznej, wskaźniki odnowy/innowacyjności struktury wewnętrznej, wskaźniki efektywności/wykorzystania struktury wewnętrznej i wskaźniki ryzyka/staboilności struktury wewnętrznej.

Intangible assets are influencing managers to change the way of doing business. The processes inside corporations determine attitude towards employees, product development, service sales and communication with customers. These fundamental changes are affecting strategies, reputation, short and long term decisions. The drivers of the value of companies are leaning toward intangible assets and force managers to develop new methods of their measurement and presentation. In this article are shown the non-financial indicators of the Internal Structure, which consists of a wide range of patents, concepts, models, and computer and administrative systems.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Itami H., Mobilizing Invisible Assets, Harvard University Press, Cambridge, 1987.
  2. Low J., Kalafut P.C., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Sveiby K.E., Intangible Assets Monitor, www.sveiby.com.
  4. Sveiby K.E., Measuring Intangible Revenues, www.sveiby.com.
  5. Sveiby K.E., The Knowledge Organization, www.sveiby.com.
  6. Sveiby K.E., The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge-Based Assets, Berrett-Koehler, San Fransisco 1997.
  7. Kapłan R., Norton D., Strategiczna karta wyników, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu